fredag 18 december 2009

Semester!



Godmorgon mina vänner!


Nu är det semester tider... Love it:-) Solen lyser från en klarblå himmel precis som det ska vara. Iaf när man befinner sig här. Har hört att det är snö i Sverige och det är ju också helt underbart, för det är ju så det ska vara när julen närmar sig i Sverige. Dock brukar det ju inte vara det så håller tummarna och hoppas att ni där hemma får en white christmas.


Jag ligger i sängen. Har avnjutit en god frukost bestående av scrambled eggs, färsk apelsin juice och kaffe på balkongen. Sen tillbaka till sängen. Ska ligga här och slappa ett tag till sen är det dags att fixa iordning lite i lägenheten. Här ser för jävligt ut... Så ja en liten julstädning får det nog bli. Fast inte julen riktigt har kommit hit, jag tänker på julpynting, rött och tomtar och så alltså!


Shit vad jag var slut igår. Blev mycket i sista sekunden på jobbet. Något som skulle fixas innan all julledighet. Visst jag är bara borta en vecka men de i Sverige de är borta i 3!!! Herregud. Kontoret stänger i 3 hela veckor. Skönt för dem. Sen bar det iväg till Geant där vi handlade en dvd spelare. Har inte haft det innan då vi sett allt på datorn men nu är den kass så vi måste såklart kunna se alla filmer vi köpt den sista tiden:-) Var hemma vid 19 och då direkt ner till gymmet, upp o duscha. laga fredagsmiddag som blev oxfile, potatismos i ugnen, bearniesås och champinjoner. Smarrigt. När vi ätit klart och skulle se film var kl redan 10 och sen somnade jag efter typ 10 min av filmen. Den verkade ändå kass så gjorde inte så mycket!


Idag är jag full av energi och ska som sagt ta tag i städningen. Måste också fixa i garderoben och stryka en massa. Men sånt måste man göra när man verkligen känner för det. Strykbrädan köpte jag iaf förra veckan!


Ska nog senare bort till MoE och spatsera runt. Luncha, se lite julpynt och sist men inte minst köpa lite klappar!!! Har ni köpt alla än?


Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!