fredag 4 december 2009

Nymåne.



Alltså New Moon såklart. Äntligen har jag sett den. Jag är fascinerad av denna saga. Mycket. Filmen gjorde min inte heller besviken denna gång. Brukar ju vara så när man läst boken och sen ser filmen. Nope inte besviken. Jag älskar de här skogara, det gråa. De vackra omgivingarna. Blev alldeles uppslukad av filmen och sa till Joakim att jag ville flytta nånstans där det finns såna skogar. Det är ju någonting som jag verkligen saknar med Dubai. Naturen!!! Visst man kan inte få allt men jag tror att det finns ett ställe där det är fint väder samtidigt som där är vacker natur!


Helgen är här igen och det blev ju verkligen en mycket kort vecka. Nu är det bara 2 veckor kvar till min långledighet på hela 10 dagar, underbart!


Som sagt stack på bio direkt efter jobb igår. Sen var det hem. Lagade till en mycket enkel rätt med endast spaghetti, vitlök och olja. Ett glas rött till det och sen somnade man ganska snabbt!


Nu har vi käkat frulle. Ska snart ner en sväng till poolen. Jag ska börja läsa Egowoman, ser fram emot det. J har redan sträckläst ut den. Jag höll på med en annan bok för tillfället. Nu ska jag snart börja på den!! Har verkligen kommit in i en period där jag läser väldigt mycket. Tycker det är ljuvligt. Att öppna en ny bok och sen försvinna in i ett äventyr. Inte fel heller att ligga på en skön solstol och ha en kall kaffedrink bredvid. Det kallar jag livskvalite.


Måste till Ikea en sväng senare för att ska fixa en sak till jobbet. För mig är det inte ett måste utan något kul för då kan man passa på att se om där finns något annat kul, vilket där oftast finns. Sen har vi ju lilla affären med svenska saker. Passar på att köpa med mig hem ett nytt paket med svenskt bröd som jag kan baka. Det var verkligen gott med lingonbröd.


Försöker få med mig Joakim till en park jag läste om i Resident guiden. Den var ju en bibel innan men nu har jag inte kollat i den på länge. Där står mycket om saker man kan hitta på här. Jag hittade en fruktpark där det skulle vara lite karuseller såsom berg o dalbana mm. Ser om vi kanske åker dit i eftermiddag. Det enda J är sugen på att ta en utflykt till är Mirdif och den svenska pizzerian där... Ahhh visst är det gott men så tråkigt ställe!! Jaja vi får se vad som händer denna fredag!


Ha en bra dag!

Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!