lördag 26 december 2009

Vår julhelg.

Har varit helt undebar!! Hoppas detsamma för er.
Har nu lagt upp lite bilder och ska berätta lite vad vi haft för oss de senaste dagarna.
Vi körde i Tisdags morse. Tog ca en och en halv timme. Var vid hotellet vid 13. Åt lunch sen fick vi vårt rum som var helt underbart men värsta havsutsikten, tom från badrummet!



Gottade oss vid poolen på dagarna.

Här är jag mätt och nöjd efter en måltid på en brasiliansk restaurang. De kom ut med stora spett olika köttsorter. Kyckling, biff, lamm och så skar de av slicar av det. Till det serverades vitlöks potatismos, nachos, salsa såser och andra såser.

Frukostbuffen var nog det bästa! Det fanns allt! Och så satt man vid poolen och avnjöt maten. Jag tog alltid scramble eggs och lax till det, hur gott som helst. "Efterrättsbordet" var inte att leka med... mmmm. En liten pain au chocolat fick det bli efter varje frukost, det var ju semester!


Mös runt i mina morgontofflor och morgonrock på rummet..



Poolen...


På julafton så satt vi ute vid pool, strandbaren och tog ett glas vin och såg solen gå ner för att sen gå vidare til bufferestaurangen där det fanns precis allt i matväg. Till varmrätt valde jag kalkon, potatisgratäng och lingon. Lax till förrätt. Det var iaf lite julig mat. Vi fick med oss en chokladtomte därifrån som vi smaskade på sen.


Som sagt morgonrock och mys på balkongen. Där var så lugnt och skönt med endast vågbrus.

De hade sånahära små bås med solstolar så man kunde ha lite privacy. Mys mys.

Det var underbart att simma i denna stora, avsvalkande havsvattenpool. Fanns en del andra pooler med som var tempererade men en massa ungar. Här var lite lugnare och lite finare!



Julafton! Fördrink sen middag sen gick vi upp på rummet och åt pepparkakor och drack glögg. Tomten kom såklart med. Han hade med sig en massa fina klappar bla en svart äkta (denna gång inte från Karama hehe) Juicy dress till mig och ett par fina nya badshorts till J. En del annat med, vi hade nog varit ganska snälla ändå:-)

Varje dag var det nya kreationer av handdukar. Helt otroligt duktig var vår städare Paolo. Han tom skrev en liten lapp till oss och önskade oss God Jul. Visst var det coolt. En elefant och en svan. Han gjorde även hjärtan mm! Han fick en liten peng av oss när vi åkte.

Här ser ni badrummet. Det var ett glasfönster så när man badade hade man havsutsikt!

Vår utsikt.
Jag kan verkligen rekommendera denna resorten.
Vi provade även på spaet igår.
Jag tog en orientalisk massage och J en swedish. Väldigt duktiga terapeuter och jättefint. Efter massagen bastade jag, sen var man helt slut och vi beställde upp roomservice som vi njöt av på balkongen. Vi har haft det så bra!! Nu är det iaf tillbaka till verkligheten och klockan ringer kl 7 imorgon för att man ska upp och jobba igen!
Nu är det filmtajm!
Puss C














1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt ni ser ut att haft det! Siter här i kylan o lääängtar tillbaks till värmen och dig! Love u// Jess

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!