onsdag 16 december 2009

- 350 Kcal.

Idag har jag köpt mig ett gymkort! Eller ja kort och kort, mest ett kvitto för en månads träning. Kostade 150 Dhs så det kostade jag på mig. Det är lättare att bara ta hissen ner till gymmet och ställa sig på löpbandet än att ut och gå tycker jag. Dessutom är det bra musik, tv till alla löpband och cyklar och en massa info om hur fort man går, hur långt, hur många kalorier.

Idag blev det 40 minuter och 350 kalorier mindre! Me like. Det var riktigt skönt att svettas lite sen upp och ta en dusch. Man känner sig så duktig och nyttig!


Det finns 2 gym i byggnaden. En i källaren som är gratis och som inte går att använda för att all är sönder och ingen lagar det. Det andra betalar man för men då har man marina utsikt, nya apparater, tv som sagt, bastu och tom en jacuzzi!! Så det är ju inget svårt val inte. Nedan ser ni beviset för en hälsosam månad...



Efter träning och dusch var det dags att laga lite middag. Nyttigt såklart.

Kycklingspett, couscous, gurka och youghurtssås med vitlök.

Tips till er som kanske inte än bestämt vad ni ska laga till middag...


Det var mycket smarrigt. Nu är det dags för lite te, tv eller bok. Det blev ingen helgdag imorgon då månen bestämde att det skulle vara helgdag på fredag istället... Typiskt.. Så det är bara att knalla upp kl 7 imorgon bitti och åka till jobbet MEN inte så jobbigt då det är sista dagen innan semestern. Och dessutom tycker jag aldrig det är speciellt tråkigt att gå upp då jag trivs bra på mitt jobb:-)


Häromdagen skulle vi ju kolla på en lägenhet i samma hus. Tog hissen några våningar upp och stod där och ringde på... Ingen där. Ringde honom, jodå han var där så han hmmm... Provade igen, ingen där. Ringde igen! FEL byggnad! Där stod i annonsen Marina View och vårt hus heter ju Marina views tower så jag bara antog att det var samma hus. Det var det INTE så vi fick snällt ta bilen och köra bort. Det var en jättefin lägenhet och vi har lagt ett bud och så får vi se vad de säger....


Det är inte så lätt med lägenheter här då de flesta vill ha hyran för ett helt år på en enda jävla check vilket vi vägrar göra. Vill man då betala månadsvis så blir allt helt plötsligt mycket dyrare. Jag blir så irriterad på sånt. Jag menar Dubai måste väl vara det enda stället i världen där man kräver att man betalar ETT ÅRS MÅNADSHYRA på en gång. Har ni hört något liknande? Jaja vi letar på...

Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!