tisdag 29 december 2009

Färskpressad Juice,

Idag har jag köpt mig en sån här elektrisk juice press. Man kan säga en liten nyårs present till mig själv. Dricker knappt vanlig juice längre, tycker det är alltför starkt eller alltför mycket socker i. Det är endast färskpressat som gäller. Köper jag en liten liten förpackning så kostar den 20 kr, helt för mycket! Nu kan jag göra juice i massor. Har redan beställt upp 10 apelsiner som jag ska prova med ikväll. Ja jag har kanske berättat att vår lilla supermarket härnere kan man bara ringa till och så kommer de upp med beställningen. Utan extra kostnad så vill man ha EN burkläsk så springer de upp med det på direkten, kan inte bli bättre. Dock kan det ju bli lite fel ibland som idag när de kom upp med clementiner istället... Vem gör juice på clementiner. Går liksom inte. Jag sa klart och tydligt apelsiner. Då är det bara att ringa ner igen och så kommer de och byter ut.

Jag har fått en köldskada! Försökte ta kort så jag kunde visa er men min fot var alldeles för ful så struntade i att lägga upp det! Vi var ju på bio igår och går man på bio här så får man pälsa på sig ordentligt. AC... Hade inte tänkt på det så hade bara mina vanliga sandaler utan strumpor. Vi satt still i 3 timmar och när jag skulle resa mig så kunde jag inte röra på tårna så genomfrusna de var. SJUKT. Kom hem och såg att på utsidan så är min ena fot helt blå!!! Ont gör det med att gå på den. Visade upp den för mina arbetskollegor idag och de informerade mig om att man inte kan få köldskador av lite ac utan då ska det handla om minusgrader och varit ute i det länge. Ja det har jag ju uppenbarligen inte varit. Men vad kan det vara då? Någon som vet? Började tänka på blodpropp och skit... Sånt kan det väl inte vara eller??? Lite orolig blir man ju..

Nä vänner nu ska jag surfa vidare och leta efter nyårsmenyer till vår supe på nyårsafton. Det lutar väl åt hummer, oxfile och ngn god dessert. Men måste leta recept på roliga saker att laga. Hörde om något som heter pommes Anna av Tobbe, kocken. Det kanske man skulle laga till. Vi får se vad det blir. Vad ska ni hitta på detta nyår?
Jag ska först jobba lite. Sen har jag tid på Sephora för en sminkning, lite lyx sådär:-) Sen är det middagslagning för att senare inta en 3 rätters på balkongen och skåla i lite champagne som jag har fått fixat idag av en snäll arbetskompis. Sen drar vi oss ut i Dubai vimlet när det närmar sig tolvslaget. Vill till en bar högt upp så man kan se alla fyrverkier, ex Champagnebaren på 44 e våningen kan ju vara passande denna kväll!

Puss C





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!