torsdag 31 december 2009

Gott slut & Gott Nytt år!!!!!!!

Gott slut och Gott nytt år!


Nu är det endast 8 timmar kvar av detta året. Iaf på denna sidan av jorden.

Det känns bra tycker jag. 2009 har varit ett tufft år. Det är många som tycker det tror jag med alla ekonomiska kriser mm. Jag fick erfara det också. Arbetslöshet. Utan någon som helst inkomst. Tuffa tider. Vi har flyttat runt, bott på hotell i alldeles för många månader. Jag säger som de sa på morgonprogrammet som vi brukar lyssna på i bilen. 2009 SUCKED! Now we are ready bring 2010!


Ett decennium är slut. 2000 talet går mot 2010 talet. Det har alltså gått 10 år sen millenuimskiftet och jag tänkte på vad jag gjorde då och det känns som inte så länge sen. Tiden rinner iväg fort fort. Men nu är det iaf att nytt år som väntar. Det är härligt. Ett tomt blad som ska fyllas med nya spännande saker. Jag VET att 2010 kommer bli ett bra år.


Det är 4 e nyåret som min älskling och jag firar tillsammans. Första året bjöd han mig till Egypten en vecka och vi åt en nyårsbuffe på hotellet för att sen skåla i champagne. Andra året bjöd han mig på en hjulångskryssare i Themsen i London där vi vid tolvslaget stod ute och såg fyrverkerierna nära London Bridge. Tredje nyåret följde vi med ett par härifrån på en middag till ett par som de kände. Han var från Pakistan och grillade pakistanska köttspett som var ljuvliga, vi rökte shisha men tyvärr fick vi inte se några fyrverkerier då shejken hade ställt in nyår... Pga Palestina.


Detta året.

Vi ska laga en trerätters middag ihop och sitta på balkongen och skåla med varandra. Sen blir det kanske en tripp ner till Madinat där några av J s vänner är eller så går vi bara ner här på en strand bar för att se så bra som möjligt. Det blir mysigt.


Menyn ser ut såhär;


Gratinerad hummer

Oxfile med kantarellsås, pommes anna och sparris.

Choklad fondant med jordgubbar och grädde.


Till det serveras givetvis Champagne, rosa sådan.


Ha nu ett riktigt Gott slut och ett Gott Nytt År så ses vi igen år 2010!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!