lördag 19 december 2009

Avis på snö!

Jag läser på facebook att att folk är insnöade, jag pratade med min bror och han berättar om all snö, jag ser bilder på snön och jag blir så avis! Jag vill också ha snö, hit med lite snö! Det finns i och för sig i moe i skidbanan men det är fejk. Jag vill ha det på riktigt!! Men fallet är ju såklart inte så. Här lär det inte komma någon snö förräns det kanske blir en ny istid eller något...

Såg iaf den största julgranen nånsin igår på mallen. Ville fota men hade såklart glömt kameran. Inne på Harvy Nichols var det också fint julpyntat. Shoppade runt några timmar för att sen äta lunch på art cafe som hade mycket smarriga sallader. Sen hem och kollade film. Revolutionary road. Den var mycket bra. Funderade på om vi skulle göra julgodis. Men kom fram till att vi lika bra kunde köpa lite choklad till glöggen. Dessutom fanns varken mandelmassa eller nougat nere i vår lilla affär. Det var iaf smarrigt med glögg, mandlar och russin och en bit mörkt choklad till det. Julkänslan satte igång när jag doftade av glöggen och när jag skållade mandel:-)

Nu är jag home alone, J är på visning. Har varit nere på gymmet och gav mig inte förrän jag hade kommit upp i 300 kalorier! Nu är jag nyduschad. Ska göra mig en smoothie. Blir ingen lunch idag då vi åt en frukost bestående av ägg och bacon och det håller jag mig länge på... Ikväll blir det julmarkad nere i Madinat. Ordning och reda har ett svensk stånd där så det ska bli skoj! Ska slå in lite klappar med som jag handlade till J igår. Förresten, jag är så sjukt sugen på sill och vet ni vad. Ikea hade inte ens det. BU säger jag bara för IKEA i DUBAI!!! För dåligt.......!

Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!