lördag 12 december 2009

Grått.

Som ni ser på bilderna och alldeles alldeles underbart! Denna helgen har regnet droppat utanför fönstret och jag vet inte hur länge sen det hände. Det är urmysigt I love it. Låt det fortsätta. Fast bara tills vi ska på semester. Då vill vi ha sol såklart.





Har promenerat mycket ute i regnet. Idag var jag nere på Marina walk o promenerade. På denna bilden ovan ser ni walken mot det hållet vi bor. Det vita huset til vänster är vårt hus. Husen till höger är JBR. Jumeria beach resident. Det skiljer en bro mellan vårt hus och dem.


Här ser ni walken mot andra hållet. Här är en massa båtar och på andra sidan restaurnager och kafeer.


Här är parken vi var i igår. Safa park. Jättemysig. Jag har längtat så efter lite grönt och blev galen om jag inte fick komma till en park snart! Det tog oss bara 10 min att köra dit. Dock var det såklart ingen trafik, om det är det så tar det nog de fyrdubbla! Efter parken var vi på Battuta mallen, satt i deras trädgård och tog en fika sen matine bio. Vi såg 2012 och som den jag är fick den ju mig att tänka en del. Ni vet, jag tror ju på profetior och allt sånt. Jag är expert inom Nostradamus området då jag har skrivit ett arbete om honom. Han har också förutspått samma. Det jag vet är att jag vill vara på de där skeppen till alla medel. Dyra var platserna i filmen hmmm.


Idag är det dagen före Lucia. Lussevaka såkallat för många år sen då man festade som en galning denna natten. Men inte nu längre! Inte någon vidare julkänsla och det lär det inte bli heller. Men visst ser det mysigt ut med det gråa trista vädret haha! Trodde nog aldrig att jag skulle längta så efter grått och regn... Men är det samma väder, soligt och varmt i 10 månader i sträck så lovar jag att man får nog!


Ett tag sen jag skrev men jag känner ju inte att jag har så mycket att skriva om. Dock gjorde jag något mycket skoj i onsdags då jag var med jobbet på Bateaux Dubai. En glasbåt i creeken som kryssar runt där i några timmar och så är det 4 rätters middag, pianospel. Very nice! Så nu är det avbockat med på listan man måste göra hehe.


Idag har mitt nya sunda liv börjat med hjälp av en sak som jag inte kommer berätta här. Men till den 1 mars 2010 så är jag redo för beach 2010 ia:-) In shallah ska tilläggas haha!


Nu har jag endast 4 dagar kvar till min semester. Känns toppen!!! Kort vecka pga förmodligen någon islamsk helgdag på torsdag. Men det vänner bestämmer månen så inte säkert såklart.


Ha en lovely LÖRDAG! Puss C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!