måndag 19 april 2010

Varje dag...

Finns det små stunder som gör oss lyckliga. Idag har jag haft många av de små kittlande stunderna att bara vara i nuet, här och nu och njuta av det... Några exempel från min dag..

I morse när jag satt på balkongen och njöt av min frukost. Var endast halva dagen på jobbet idag för att jag skulle till Ikea och handla lite saker till kontoret. Väl där när jag spatserade runt och kollade lite på olika inredningar, jag älskar att kika runt på deras uppställda vardagsrum. Få tips och så. Att få vara där ensam och gå i min egen takt, ingen som stressar en: ) Jag lade märke till alla glada folk som arbetade där, som stod och log mot mig, frågade om de kanske kunde hjälpa till. Det tycker jag är riktigt trevligt, har aldrig varit med om det på svenska Ikea... Kanske detta berodde på att det var lite folk och mitt på dagen vad vet jag, strunt samma det var mycket trevligt! Inne i Ikea food shopen. Att få ta 2 av mina fullkornsskorpor, välja bland chokladen, ballerina kexen och veta hur glad min älskling blir när jag kommer hem med det.

När taxin stannar utanför vårt hus, säkerhetsvakten ser att jag har mycket påsar och givetvis kommer fram och hjälper mig bära ända in till hissen. Känslan att lägga sig vid poolen i eftermiddagssolen och sätta på Nivea solskydd och känna doften. Den doften är semester för mig! Simma i poolen, läsa en god bok. Min sköna nya duschreme och body lotion från Body shop.

Att känna för att städa, tvätta just idag och känslan att allt är rent och fräscht. Skala löken, hacka paprikan och laga köttfärssås och få spaghettin just så där al dente. Hänga upp tvätten utomhus på balkongen, den doften från sköljmedlet i solnedgången med arabisk bön från minareterna här i närheten, för mig är det fortfarande en oerhört exotisk känsla. Böneutroparna!

Känslan att veta att man är älskad och pussa på pojkvännen och veta att det är vi... Att få somna och vakna med honom. Att veta att jag har en härlig familj och vänner som bara är en skype bort eller t.o.m en fika bort precis här imorgon.

Ser ni, det finns så mycket vi kan vara tacksamma och glada över. Men det är de små stunderna som räknas. Det är dem som är lycka. Det är här och nu jag lever och jag har min hälsa, tak över huvudet, kärlek, mat och ett jobb.

Nu ska jag ta och göra mig en såndär latte man får på cafeerna. Riktig latte med varm vispad mjölk och lite kanel på toppen, sätta mig på balkongen i mitt linne och mina shorts och läsa en god bok. Jag bjuder på bilder på mina speciella lebanesiska sweets, baklava. De är färska, går ut om mindre än en månad så kanske ska jag öppna den och smaka på en till kaffet... Strunta i att det är 100 kalorier i en liten utan njuta av den biten till mitt kaffe helt enkelt.

Ha en underbar kväll mina vänner!





2 kommentarer:

  1. Hej Catharina
    Så glad jag blev när jag läste dina rader idag. Jag gläds med dig och känner att jag också har mycket att vara glad över. Ska tänka mycket på det idag.
    Stor kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Pia,

    Vad glad jag blir av att höra att du glädjs av mina rader! Visst har vi mycket att vara tacksamma för:) Ser fram emot att ses i sommar. Hälsa fam. Många kramar!!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!