onsdag 7 april 2010

Att Ge.

Jag läser en bok nu som heter The Go Giver. Jag har fått låna den av Caroline. Imorse när jag satt och åt min youghurt och drack mitt kaffe på balkongen så började jag på den. Och jag har praktiskt taget inte slutat på hela dagen. Jo det är klart, har ju jobbat 8 timmar med. Men i bilen dit, hem och på lunchen är den med mig och nu. Snart har jag läst ut den. Behöver jag säga att den är oerhört bra och intressant. Innehåller är att man ska ge mer än man tar. Helt enkelt. Give and you shall recieve. Den tycker jag alla ska läsa.



Det finns de människor som bara tar, tar och tar. Det är inte så trevligt. Men de människorna som man fastnar för, som man tycker är attraktiva. Visst ger de, av sig själv? Håller ni med?


Det är lite som the secret, om ni läst den.


Nu flummar jag kanske på lite MEN det jag vill säga här är att ett tag i somras och i höst så mådde jag inte så bra. I somras för att livet var kaos och för att jag var arbetslös. I höstas hade jag precis börjat ett nytt jobb och lade ALL min energi på det. Hade inte mycket energi till annat. Jag var verkligen helt slut. Det tar ett tag att komma in i ett nytt jobb och speciellt i ett helt annat område än jag någonsin varit i.


Nu mår jag bättre än på länge och är så tacksam för allt jag har. Jag MÅR bra helt enkelt. Jag ångrar ingenting jag har gjort fast vi har kämpat som galningar och haft det tufft.


Vad är då inte bättre än vänner och familj som stöttar en . Jag är så glad för att jag har er och ni vet alla vem ni är. Dessvärre finns det andra människor som man stöter på genom livet som man tror är ens vänner vilket de senare inte visar sig vara. Så är det, det är ett fakta. Inget konstigt med det.


Hellre ensam än i dåligt sällskap som det heter. Det är väldigt sant. När jag träffar en människa vill jag känna att jag får energi, bra sådan. Att man ser fram emot att träffa den personen. Det är så det ska vara. Jag är mycket tacksam för de människorna jag har i mitt liv nu.


Tack för att ni finns!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!