söndag 18 april 2010

Tragiska händelser...

Runt om i världen för tillfället. Det är så mycket, hela tiden. Ena dagen är den jordbävning andra dagen flygkrasch med Polens president, tredje dagen är det vulkanutbrott. Vad är det egentligen som händer. Nu när man inte kan flyga så tänker man ju att för x antal år sen så kunde man inte ens flyga. Nu förlitar vi oss på det. Det var meningen att Joakim skulle flyga hem till Sverige i veckan, men det kommer han nog inte kunna göra. Mamma skulle på semester och det blev inställt. Men det är inte det som oroar mig. Det som oroar mig är vad som händer med askan när den landar på marken. Den är giftig. Jag hörde att det som hände när dinosaurierna dog ut var samma sak som detta.... Ett vulkanutbrott!! Man vill inte ens tänka på det.... Vad händer som sagt med vår jord???


För att tänka på annat som är lite roligare så ska jag berätta lite om vår helg. Vi åkte vid 10 på morgonen och var framme vid 12, i bergen i Ras Al Khaimah. Hängde vid poolen på dagen för att sen gå ner och prova de varma källorna. Har aldrig badat i det tidigare så det var lite fräckt. Efter det var det spa för hela slanten. Ångbastu, ice grotto.. Ett rum som var iskallt och massa is som var skönt att ta på sig efter bastun!


Sen behandling. Jag tog en som hette Cleopatra, ett badkar där jag låg i själv i ett nersläckt rum med kamelmjölk! Sen fick jag massage... Lovely! Gjorde oss fina och ett glas vitt på balkongen sen ner och åt på deras restaurang. Frukostbuffe på morgonen och sen bar det hem mot Dubai igen...



Trappstegen ner mot källorna, längst till höger under ett tak ser ni männens avdelning. Ja just det.. Spa avdelnigen var också avdelat. Så är det ju här, lite tråkigt kan man tycka

Utsikt från balkan..



Nu är det tillbaka till vardagen. Har jobbat, handlat, städat osv och nu slappa lite!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!