lördag 3 april 2010

Glad Påsk!

Idag e det påskafton. Det firas inte så mycket här i Muslimska Dubai men vi är ju svenskar så vi ska givetvis fira det ändå. Alltså bara laga lite påskmat och så då. Har redan köpt mig en liten påskpresent, body butter coconut, luktar semester! En el tandborste, min gamla gick sönder och nu har jag tagit tag i att köpa en ny. För det är ganska viktigt det här med tänder, vi ska ju ha dem hela livet och jag gillar INTE att gå till tandläkaren. Det är tortyr! Vad gillar ni bäst? Vanlig eller el?



Helgen so far har sett ut så här.. I torsdags efter jobbet åkte vi till Battuta mall och tog en fika i deras trädgård sen var vi och såg Daybreaker på bio. Ännu en vampyrfilm, måste gå någon trend i det nu. Men den var bra, mycket bra faktikst fast lite väl blodig.... Men men det är ju en vampyrfilm så! På kvällen satt vi här på balkongen och drack vin och pratade och pratade om en massa planer!!!


Igår var det mest slappande hemma. Såg massa filmer. Bla Nemo som jag aldrig sett innan. Den var sååå söt! Lagade thaimat som blev riktigt god för att vara en icke thai som lagade det. Kyckling cashewnut.


Kl är halv nio nu och jag har redan storstädat hela lägenheten, den är inte så stor så tar inte så mycket tid. Sopandet har jag lämnat till älskling. Nåt får han göra: ) Snart frukost sen ska jag åka till Dubai Mall, träffa Caroline, shoppa och luncha! Vill hitta mig ett par snygga solglasögon hade jag tänkt mig och försöka hitta en söt klänning. Hoppas där är ngt kvar på Garden collection på HM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!