lördag 10 april 2010

Dromedarer, badland och barracuda.

God eftermiddag!


Igår körde vi mot Um Al Qain, emiratet som jag berättade hade ett badland.


När vi svänger av huvudvägen och in på en mindre väg så ser vi en hel drös med vilda dromedarer som spatserar omkring i sanden så givetvis stannar vi bilen och tar med kameran i högsta hugg! Det är inte varje dag man ser vilda dromedarer inte!



Vi kom jättenära, de var inte rädda. Joa till och med klappade dem. Se uttrycket hos dromedaren haha

Ser ni hur nära! Han skrattar åt oss ser det ut som!


Jag vågade inte klappa. Helt plötsligt följer han efter mig. Blir lite rädd.. och backar...!



Här ser ni vår fina blombil! Ja det är sant. Blå med en massa rosa och lila blommor på. Söt är den!


Vi fortsatte sen till badlandet som heter Dreamland. Vi hade en riktigt rolig dag med vattenrutschbanor mm mm. Det jag tyckte var coolast var en pool som hette Döda havet. Det var en stor pool med massa salt som man kunde ligga och flyta i. Myspys! Jag är ju inte så jätteglad för de höga rutsckanorna så jag kollade mest på när J åkte dem, dock fanns där de som var lite mer mesiga ska vi kanske säga och de gillade jag skarpt!!


Vi hade våra solstolar vid en poolbar som de faktiskt sålde alkohol på. Det är intressant det där att i vissa emirat så verkar det inte vara endast på hotellen de får servera alkohol.. Det är ju dock samma land fast de olika emiraten har olika regler...


På vägen hem så stannade vi till på ett ställe som heter Barracuda. Det är en resort med en affär som ser ut som en tax free affär. Hur stor som helst där de säljer vin, sprit, cigaretter, godis etc. för oss utan alkoholtillstånd hehe. Tog några flaskor gott rött rioja vin och några vita Frescati även sangria som är så gott. Är trött på dessa tradiga lådvin och om jag tar ett glas vin så vill jag ha kvalite inte kvantitet.


Kvällen avslutade vi på balkongen med givetvis en flaska rioja och en massa delikatesser från waitrose så som salami, melon, hoummos etc. Mycket gott. Har slutat med att bara äta soppa nu och nu lägger jag till lite annat såsom sallader, kyckling mm. Men under soppveckan gick jag iaf ner 2 kg. Och jag kämpar vidare!


Idag har vi slappat vid poolen och läst hela dagen och nu är det dags för... Lägenhetsvisning. Blir skoj. Det är ett gäng byggnader precis rakt över där vi bor nu som har blivit klara. Kameran hänger med så ni får också följa med!









1 kommentar:

  1. Mycket riktigt så har Jocke sina älskade loafers! Hahahha vi fick oss ett gott skratt här hemma!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!