söndag 11 april 2010

Ett hem.

Sitter här nyduschad, mätt efter en hälsosam middag bestående av en halv grillad kyckling, omelett och tomater och i min mysdress. Åhh vad jag älskar min mysdress! Finns inget bättre än att glida i den efter en dag på jobbet, eller hur? Har en rykande kopp te bredvid mig, tog en smutt precis och nä vad äckligt det smakade idag... Får bli en kopp kaffe istället.


Älskling sitter bredvid och äter thaimat... Mmm. Han passar på nu! Stoppar i sig en massa junkfood när jag inte lagar middagar. Jag föreslog att jag skulle laga en god gryta.. Med tonfisk, krossade tomater och sånt... Nä det var inte aktuellt tydligen. Han frågar: När är det slut på den där dieten, det var väl bara en vecka sa du.. Gnäller han om.. Han har det ganska bra ändå, men hemlagad middag varje dag! Men som sagt nu passar han på men skräpmat. Igår var det hamburgare, häromdagen pizza.. Det finns ingen hejd på onyttigheterna. Sen tar han gärna en påse chips och choklad efter det.. Men jag blir ju orolig för honom, det är inte bra att äta sån mat hela tiden. Ingen näring jue... Men men han klarar sig nog: )


Okej, en sak som ni kanske förstår att jag saknar är ett hem. Har inte haft ett riktigt hem på 2 och ett halvt år! Ni vet fixa och dona, köpa inredningsgrejor etc. Det är det bästa som finns! Det är svårt att inte gnälla över det men jag försöker leva i nuet och tänka på att just NU har jag njutit av att gå ner till stranden efter jobbet. Det är inte fel det heller. Men så klart som ni förstår är det ju givet att vi ska ha ett riktigt hem jag och min älskling snart...







Igår var vi som sagt på visning i några nybyggda hus rakt över där vi bor nu. Vi har sett de byggas och tänkt att när de släpper dem lägenheterna om några månader så kommer det vara bra priser. Anledning till det är att det är så sjukt många lägenheter.

Området heter Park Island och består av 4 byggnader. De har både havsutsikt och marina utsikt.


Det är ett byggföretag som heter Emaar som har byggt det så det är bra kvalitet med allt vad det innebär, fina stora fönster...



Ordentligt kök med diskmaskin och tvättmaskin



Och snygga toaletter dessutom.


Om ca en månad så kommer vi ta ett beslut. Vi kommer alltså ha ett riktigt hem inom en snar framtid. Det är detta vi väljer på och ett annat ställe.. Vart det är och vad det blir får ni se då!


Trevlig söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!