tisdag 27 april 2010

Internet och Tv avbrott.

Nu så... Har vi fått tillbaka tv och internet, var ju trevligt. I lördags vid 12 så helt plötsligt stängdes det av. Vår telia här som heter Du och kanske är det värsta skitet som finns bara stryper allt. Varför? Jo för att DE har ändrat betalningssätt. Innan har det dragits från kontot automatiskt. Nu måste man komma in och betala varje månad, ja ni hör ju själv hur sjukt det låter. De har ändrat, de förvarnar inte oss och berättar detta utan helt enkelt bara stänger av. Får man göra så liksom? Tydligen här. Efter att man varit inne och betalat och de lovat att det ska sättas igång igen efter 2 timmar så tar det i vanlig ordning 3 dagar. Man är ju inte längre förvånad men fortfarande är man förbannad. I detta landet får man nästan en hjärtattack varje dag för något nytt som man blir galen av. Det kan inte vara bra... Jaja strunt i det nu, nu har vi ju fått det igen som sagt....

Det fina besöket i lördags var Carro och jag bjöd på balkong middag bestående av, mozarella och tomat sallad, en annan sallad med pasta, pesto, kyckling, pinjenötter, parmesan och oliver, efter det blev det ost, kex, hjortron sylt, vindruvor och choklad. En riktigt frossar fest fast ändå nyttigt. Det var trevligt som alltid och jag fick världens vackraste blommor, vita liljor, mina favoriter: ) De doftar underbart i hela lägenheten!


Jag är trött trött idag och sitter redan i mysdressen och ska snart kolla Hollywoodfruarna. Är sugen på choklad choklad choklad!! Har en rulle med marabou mjölkchoklad som skriker efter mig nu hör jag... Får se om jag kan stå emot. Ni vet det är snart den där veckan i månaden och då är det faktiskt ett måste att få choklad annars vet man inte vad för monster som kan dyka upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!