torsdag 22 april 2010

Dubai Torsdagsmys

Är exakt samma sak som Fredagsmys i Svedala. Skillnaden är kanske att vi sitter på balkongen en del av kvällen och njuter medan ni sitter i era vardagsrum. Man kommer hem, går och handlar lite gott inför kvällen.. Öppnar en flaska gott rött vin och börjar förbereda maten..



I nyttighetens tecken grillade grönsaker, kyckling file och youghurtsås med vitlök. Älskling frågar... När ska vi börja laga potatisen? Det blir ingen tyvärr! Men lika glad var han för det för det smakade ju super gott!




Efter middagen diskar J, jag fixar undan. Nu sitter vi här och jag ska gå in och tvätta av mig sminket, ta på mig mysdress, laga kaffe och servera med en liten chokladbit. Sen ser vi Anna anka och Lost som vi inte lyckades se igår. Se, det är likadant som fredagsmys hemma, spelar ingen roll var man är i världen så vill man ha vissa mysrutiner eller hur? Iaf i denna åldern, kanske inte när man var 20!


Är underbart med helg, har varit en hektisk vecka med osäkerheter inför flyget och om eller inte det ska ställas in kurser men nu har vi beslutat att ställa in så då har man ringt runt till länder som Ghana, Yemen, Iran, Ethiopien, Belgien och nu har alla fått info om detta, eller? Här i dessa länderna är man inte säker... Därför fick jobbdatorn följa med hem ifall att...


Trevlig kväll och helg, vi hörs väl imorgon antar jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!