onsdag 18 februari 2009

Nu är det helg!

Mys.... Äntligen hemma. Sitter i soffan med älskling bredvid mig. Tända ljus, ett glas rött i handen, pickles, arabiskt nybakat bröd och hoummos. Lite apertif. Har ringt thai restaurangen så snart kommer de och leverar lite thai mat, gott! Sen blir det någon film.

Idag var det ganska busy på jobbet. Hade 3 klienter. Gjorde LPG. Det är en apparat som tar bort celluliter... Hmm eller kanske inte helt tar bort. Kan oxå va bra att kombinera med diet, krämer och motion då givetvis! Det är lite jobbigt att utföra så det blir lite som ett eller ja då tre.. gympass för mig oxå, det är bra. Efter jobbet så körde jag ner till stranden. Att få känna vinden genom håret, sand och hav mellan tårna är underbart en kvart efter att man slutat jobba. Är så tacksam att jag får ha det så. Det börjar faktiskt bli riktigt varmt nu igen... Så skönt med lite avsvalkning!

Körde och handlade efter min dagliga promenix. Då går färden till ett köpcenter som heter Ibn battuta mall och som ligger här nära där vi bor. Där har de allt!!! Bio, restauranger, foodcourts, frisörer, lekland för barn, banker, ja allt!! Och även en mataffar som heter Geant. Det är typ som ica maxi hemma. Jag brukar alltid åka dit ensam för att.... Joakim hatar verkligen det utöver allt annat! När jag går med han där någongång så blir det oerhört stressat, jobbigt! Nu åker jag dit ensam och går i lugn och ro och lägger ner vad jag vill ha. Så snäll är jag mot honom, han slipper det.. Och samtidigt slipper jag ha en jobbig pojkvän som gnäller, bra lösning va?:-)

Allt är mycket och stort här, speciellt när det gäller mat, snabbmatskedjor och cafeer.Starbucks tex finns i varje liten hörna. Men det gillar vi! Älskar deras frappucino. Men som tex på bion. Man kan köpa crepes, varm korv, nachos, givetvis allt godis, choklad fondue, mm mm mm. Det är galet. Här i Dubai så är folk väldigt svaga för sötsaker måste man säga...!

Nu kom thaimaten och ringde på så nu är det dags för middag! Ha en trevlig kväll alla.
Snart kommer det lite bilder oxå!:-)

Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hur har det gått med katten då;)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Katten har det bra och får tonfisk av mig. Även gjort en liten sovplats till henne! Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!