söndag 15 februari 2009

Min egna blogg:-)

Efter att ha läst så många bloggar så tänkte jag faktiskt att även jag skulle börja. Kan va ganska kul att ha detta som en liten dagbok och speciellt kul för familj och vänner och se vad man har för sig härnere i Mellanöstern! Så detta är alltså det allra första inlägget... Sitter i soffan och min älskling har precis boardat planet till Saudiarabien. Tänker på honom då jag ju vet att han inte alls gillar att flyga. Vilket inte jag heller gör nuförtiden. När jag var yngre så ville jag bli flygvärdinna... Hmm konstigt det där men med åren så har jag blivit mer och mer rädd för det. I alla fall så ska han dit på något möte med jobbet och det måste vara lite nervöst, väldigt annorlunda kultur. Här i Dubai är allt lite mer västerländskt men inte i Saudi inte. Jag har läst böcker som den där prinsessan har skrivit... De är så himla bra. Verkligen att rekommendera. Lite läskigt att läsa om att där finns något som kallas chop chop torget eller något sånt. Där huggs det av händer mm.. Nej inte så sugen på att ta en tripp dit snart. Nej nu kom jag av mig lite.. Ska ju berätta hur jag hamnade här ju!

För exakt tre år sedan så tog jag ett beslut som förändrade mitt liv drastiskt. Jag satt på ett kontorsjobb som jag inte trivdes så bra med. Jag kom hem till min lägenhet som jag hade bott i många år och hade en del gamla spöken i..Kände att det var dags att göra en förandring i mitt liv. Det är bara en själv som kan göra det, ingen annan gör det dessvärre åt en! Jag bokade ett flyg till Bangkok. Sade upp mig från mitt jobb. Sålde min bil.. fast det var ingen större uppoffring då det var en gammal skruttig rostig fiat punto hihi! Katterna fick mamma ta. Lägenheten med spökena gjorde jag mig av med!De erbjöd mig att ta tjänstledigt från jobbet men kände att jag ville ändå inte tillbaks och kanske skulle jag ändå gått tillbaks om jag bara hade tagit tjänstledigt.. Vem vet??? Det var det bästa jag kunde gjort! Vilken känsla det var den morgonen det stora äventyret skulle börja! Jag hade 3 månader att bara ha semester och resa runt i sydost Asien. Jag reste ensam men var sällan ensam. Redan på flygplatsen träffade jag en tjej från England och sen träffade jag den ena efter den andra... Jag reste runt först i Thailand, Ko Chang och Ko samet sen upp till Kanchanaburi där jag klappade tigrar vidare till Norra Thailand där jag trekkade i bergen. Sen gick resan till Vietnam där jag åkte från norr till söder..Vidare till Kambodja för att sen komma tillbaks till Thailand och utforska södra delen. Ko Phangan, Ko samui, phi phi och Phuket. Där tog jag sedan en Buss! till Singapore sen buss till Malaysia och Kuala lumpur vidare till de vackra Penang öarna! Där stannade jag ett tag innan resan var slut och när jag lämnade Bangkok i jumbojeten var det med tårar. Jag hade haft en underbar tid, mött underbara människor och sett paradisöar, olika kulturer. Jag kan inte här förklara vilka upplevelser det verkligen var. Det får en verkligen att tänka. Tänka på att den där fiskaren i Mekong deltat han var lycklig. Han fångade fisk för dagen, hade ett litet hus att gå hem till, vänner och familj. Det är ju faktiskt det enda man behöver här i livet. När jag kom hem sa min mamma att jag var mycket lugnare, inte lika stressad. Den resan förde verkligen med sig mycket gott. Efter en tid på en paradisö ensam så får det en att tänka på mycket. Speciellt att inget är lika vackert och underbart om man inte har någon att dela det med. Då visste jag inte att inom en snar framtid skulle träffa min själsfrände! Vi träffades i September och efter vårt första möte så spenderade vi nästan alll ledig tid tillsammans. Det kändes som att vi hade mötts innan, kanske i ett annat liv... Vem vet..Vi är så lika, skrämmande lika ibland! När vi träffades hade jag precis börjat en hudterapeut utbildning. Någonting jag velat göra väldigt länge men aldrig tagit tag i. Tyvärr skulle min älskling flytta till Stockholm så det blev pendling varje helg till Stockholm, skola och ibland jobb på en bar. Det var en hektiskt vinter men jag var så oerhört lycklig. Som tur var så flyttade baby tillbaks till Malmö efter bara 2 månader! Då flyttade vi ihop i min lilla etta sen var det dags för ny flytt till vackra västra hamnen i Malmö där han hade köpt en lägenhet med underbar havsutsikt. Där spenderade vi sommaren och inredde allt jättefint, köpte nya möbler, fixade och donade när efter min examen i augusti min baby kom med ett annat livsavgörande beslut! Han hade fått jobb i London och hur skulle vi göra!! Jag valde att ta chansen att följa med. Livet för med sig olika saker och jag anser att det är bara att följa med. Allting har en mening. Tar man inga chanser så vinner man heller inget. Jag följde mitt hjärta fast det var ganska tufft att flytta när man precis fått ordning och fått en bra praktikplats i Köpenhamn. Men Malmö finns ju alltid kvar. Vi hittade en lägenhet i Kensington där vi bodde i 9 månader innan det var dags för nästa flytt! Dubai here we come!! Det blev ett långt första inlägg... Nu har jag invigt min blogg! Fortsättning följer...

Nu ska jag krypa ner under filten och kolla en film, sen blir det sängen. Upp på promenad imorgon innan jobbet.

Ta hand om er. Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Tjena! Kommer ner med min kusin till Dubai på
    torsdag och undrar var alla flygvärdinnor hänger på för klubbar?

    Vi ska bo på Dubai Marine Beach Resort, finns det något sjyst nattklubb i närheten med unga människor?

    Svara gärna till huddingegnagare@hotmail.com

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!