måndag 16 februari 2009

En liten huskatt.

Sådärja då var man hemma igen. Duschat, lagat middag, idag blev det nudlar med grönsaker och teriakysås, mums! Klockan är 20 och jag har precis kollat klart på Dr Phil. Nu är det The docktors sen är det Oprah... Alltid samma varje dag! Vi har ca 300 kanaler men det går bara att titta på typ 5 kanaler. Givetvis de engelska då, annars finns det att välja på sisådar 250 arabiska....:-)

På vägen hem från jobbet så åkte jag förbi stranden, jumeira beach och tog en lång promenad. Det blev ingen imorse då jag hellre snoozade en halvtimme extra... Det är så underbart att gå längs stranden och vara nära havet. Det ger sådan energi! Jag njuter av att bo så nära havet, jag måste göra det! När jag bodde i Stockholm och inte hade lika nära till havet var det jobbigt. Jag vet ju att där givetvis är massor av vatten i Stockholm, skärgård osv men ja.. det är ändå inte samma sak som en vacker sandstrand. Jag tror att om man är uppvuxen nära havet så är det svårt att va utan!

När jag kom hem och hade parkerat bilen på parkeringsplatsen utanför vårt hus så kom en liten söt röd o vit katt springandes och jamandes mot mig. Hon är så söt så jag blir galen. Sprang genast in och hämtade vatten, kyckling och bröd till henne, det var det enda jag hade hemma... Hon lapade i sig vattnet så fort, så törstig den lilla stackaren var... Nu är det min lilla huskatt har jag bestämt. Mest av allt skulle jag vilja ta in henne hos oss. Jag tror dock att min käre pojkvän skulle fått en chock när han kommer hem senare från sin jobbresa om det hade flyttat in en katt här! Han är ju allergisk ju:-( Jag hade 2 katter när vi träffades, jag är galen i katter! Hade haft katter mycket länge och innan dess hund. Djur är så viktigt för mig. Mina två vackra norska skogskatter kunde jag tyvärr inte längre behålla efter att vi flyttat tillsammans... Han försökte dölja det ett tag i början, sötnosen! Men det blev till slut lite jobbigt när katterna sov i sängen, klättrade på rockar mm hahaha. En dag när jag kom hem så stod Joakim upp och kollade på tv. Jag frågade varför står du upp framför soffan och kollar på tv, såg lite märkligt ut. Jo det var för katten hahaha som hela tiden klängde på honom. Till slut när jag såg att hans ögon var alldeles röda så undrade jag ju vad det var.. Hmm allergisk... Jaha! Fast jag vet att han säger att han sagt det innan och att jag bara förträngt det, nej så är det inte älskling! Iaf så ska det köpas kattmat till min lilla huskatt, tonfisk och räkor ska hon få varje dag! När det gäller mina älsklingar så var det en jättegullig kvinna som ville ta hand om dem och jag har varit och hälsat på några gånger. De har det bra det har dem. Men något stökigare hus har jag nog aldrig sett i mitt liv. Fikan intas på en sadel!!! i köket, katthår överallt, garnnystan. Joakim höll få att på en allergichock när han var där men jag antar att det är ett sånt hem en katt kan trivas gott i.

Ikväll kommer min älskling tillbaka så då blir det mys och kanske ett glas rött.

Ha en mysig kväll för det ska jag ha! Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!