söndag 22 februari 2009

Arabian Dreams.

Hallå där! Hoppas ni har en bra söndag. Idag är det jubileum av min blogg. Har bloggat nu i en vecka. Det är ju jättekul, kul att skriva och skriva av sig lite. Innan skrev jag alltid dagbok. Ni vet en sån där med lås på hihi när man var liten, det var ett bra tag sen så nu blir detta liksom en dagbok, skoj. Kul oxå att jag märker att det är folk som läser den och skoj med kommentarer, det gillar vi!:-)

Idag var det som vanligt ganska lugnt på jobbet. Blir mycket läsning... Försöker att utveckla mig själv lite under tiden istället för att bara sitta och surfa på internet. För tillfället läser jag Dr Phil, Selfmatters. Kan rekommenderas! Det finns dock inget bättre än när klockan är typ tio i fem och jag går utanför dörren. Ute väntar en härlig värme, blir som sagt varmare och varmare här. Och man vet att man är ledig! Tror man uppskattar ledigheten mycket mer när man jobbar. Idag åkte jag förbi affären och handlade lite sen lagade jag middag, det blev tex mex soppa med labneh och bröd. Labneh är en typ av tjock vitlöks youghurt som är god att dippa i. Nu har jag precis bakat banan och chokladkakan, det blev inte av förra gången för jag gjorde räkpaj till middag då och hade då ingen form till min kaka. Men nu ska vi snart mumsa på den med lite kaffe...

Tänkte fortsätta berätta lite om när vi kom hit. Vi landade ju som sagt den 6 sept i gryningen. Vi blev uppmötta av en kille som körde oss till hotellet. Första veckan betalade Joakims jobb boende. Där bodde vi i en vecka, låg i ett område som heter Knowledge village. Där är en massa skolor mm därav namnet.

Efter en vecka där så flyttade vi vidare till ett lägenhetshotell som heter Arabian dreams. Där bodde vi i ca en och halv månad. Det låg nära Joakims jobb och ligger i ett område som heter Bur Dubai, det är så att säga det "gamla" Dubai. Mycket betong och ganska tråkiga byggnader. Vi trivdes riktigt bra där. Hade en tvåa. Där kom städare varje dag så mycket skönt! Det var en mysig tid. Jag jobbade inte så jag var hemma men fick in mycket rutin ändå. Gick upp och tränade på gymmet sen simmade sen var det lunch, läste mycket, lagade mat, letade lägenheter och jobb! Men det blir ju ganska dyrt att bo på hotell så länge så vi letade mycket och var och kollade på många lägenheter. Det är dyrt att bo här... Hyrorna är nästan lika dyra som i London... Eller ska man säga var kanske.. Nu givetvis några månader senare som vi flyttat in i vår lägenhet har hyrorna rasat ner!!! Inte klokt att vi verkligen tajma det så perfekt..:-( Håll till godo med lite bilder från vårt första boende här. Från swimmingpool, gym, sovrum och vardagsrum!



Berättar mer sen... Nu ska jag äta kaka och kolla på Oprah!




Puss puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!