torsdag 19 februari 2009

Lite bilder.

Good afternoon!
Nu har jag faktiskt lyckats lägga upp lite bilder! Det var inte helt lätt då jag INTE är något tekniskt under... Men nu vet jag hur man gör och det var ju faktiskt inte så svårt! Så nu ska ni få se lite hur jag har det här oxå, kanske kan va skoj. De här tre bilderna är från de tre olika ställena som vi har bott sen ett och ett halvt år. Den första är ju härifrån Dubai. Såhär ser det området ut som vi bor i. Det heter Discovery gardens och är ett nybyggt området med 4 våningshus. Det är ett jättestort område och vi bor i ett område som heter Mediterranean cluster. Vet inte varför, kanske påminner lite om Medelhavet. Till området tillhör tennisbanor och swimmingpooler. Swimmimgpoolen är inte klar än!!!! När vi flyttade hit i november så sa dem 1 to 2 weeks madam! Jaha... Fortf inte klar alltså men vi väntar och går nästan förbi varje dag och ser hur långt de har kommit. Det är ca 20 byggare där varje dag men.... inget händer. Jag vet verkligen inte vad de håller på med men så här är det här... Bara att inse:-) Vi bor ganska nära det här mallet som heter Ibn battuta. Tar ca 3 minuter med bil men mycket längre att gå.. ca en halvtimme så ja bilen är ett måste här i Dubai för allt faktiskt!






Nästa bild kommer från vackra Västra hamnen. Scaniaplatsen. Visst hade vi fin havsutsikt! Det kan man sakna ibland... Ett somrigt sverige med ett glas champagne på bordet, inte helt fel det heller:-)


Här flyttade vi in i juni 2007 och flyttade ifrån oktober 2007 så nästan ett halvår bodde vi här. Jag hade börjat planera att jag skulle göra finfina blomsterlådor på balkongen till nästa sommar men så långt kom vi aldrig.. Istället blev det London.

Nästa bild är givetvis därifrån. Julen 2007 och vi har införskaffat en liten men fin julgran som ni kan se. Det var mysigt med en gammal lägenhet, högt i tak, stuckaturer och öppen spis! Kensington, Comeragh road. Där flyttade vi in dec 2007 och flyttade ut sept 2008 så lite mer än ett halvår blev det där minsann!


Igår kväll så insåg jag att jag hade glömt mobilen i min bil så jag gick ut och skulle hämta den under reklamen på en film vi såg. Då kom mitt huskatt och sprang mot mig och jamade allt hon kunde. Vi gick bort till vår terass där jag serverade henne tonfisk och vatten, det smakade bra tydligen för det slank ner ganska så snabbt! Efter det så la jag en handduk precis vid vårt fönster men liksom ändå utanför så hon kunde titta in till oss. Där kröp hon ihop och sov så himla gulligt. Jag tog lite bilder så ni får se henne, kommer sen! Jag missade iaf en timme av filmen och blev myggbiten!!! Men filmen var en vampyrs bekännelse så det kanske kunde kvitta:-)
Har ni haft en mysig dag idag? Min har varit toppen. Jag sov länge, åt frukost och kollade på David letterman sen städade jag lägenheten. Brukar göra det om torsdagar när jag är ledig och Joakim jobbar.. Snäll jag är va? Dock hann jag inte städa golven för skulle iväg och äta lunch med två vänner här. Får helt enkelt städa golvet imorgon istället... Lunchen var trevlig. Vi var på ett ställe som heter Madinat. Vi åt gott och snackade i massor som vanligt, alltid lika trevligt:-) Nu kommer snart min älskling hem så ska ta och börja laga middag. Idag blir det oxfile, gorgonzola sås och klyftpotatis! Sen vet jag inte kanske bara ta det lugnt och mysa i soffa eller ut på en liten drink, vem vet?:-)
Take care!
Puss o kram

3 kommentarer:

  1. Äntligen lite bilder! Kan inte vänta på att få se din lilla huskatt. Saknar du aldrig Malmö? Eller känner du dig aldrig ensam? Det gjorde jag ofta när jag bodde i Australien...

    Kram jess

    SvaraRadera
  2. Hej! Härligt med katten;) Mysigt värre ju! Läser du min blogg?`Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Hej Catharina. Greta visade mig din blogg i förrgår. Kul att läsa om hur ni har det! Hälsa Joa! Kram från Lotti

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!