torsdag 26 februari 2009

Intervju och biltur i galna Bur Dubai!

Sitter och smaskar på en bit lindts mörka choklad med chili.... Har ni smakat det? Supergott, speciellt med ett glas rött till! Min lilla stund för mig själv innan älskling kommer hem och det är helg för oss båda!

Det blev en spännande dag idag. Jag körde till Mall of the emirates och gick till Harvey Nichols. Där har de en produkt som heter Kiehls. Jag har ju använt Fresh länge nu och verkligen älskar de produkterna men... Det är lite drygt att behöva beställa från London varje gång... Nu ska jag prova något nytt för min hud tjohoo, hoppas det är bra. Men har hört mycket bra om det och Jennifer Aniston använder det så då måste det ju vara bra, eller hur hihi! Jag har varit väldigt tankspridd idag.... Glömde att lägga pengar i min plånbok när jag skulle köra, fick gå tillbaka in, tur jag kom på det! Här användes inga kort förstår ni, nä nä det får man inte förran man har ett resident visa, villket jag ju inte har än... Iaf så när jag skulle betala så var plånboken borta!!!! Sprang tillbaka där jag hade stått o kollat produkter och där var den, tack tack! Man behöver inte oroa sig för att någon ska stjäla ngt här. Knappt några brott alls, väldigt tryggt! Och alla pengarna var kvar i plånboken! Kanske är det så tryggt för att straffen är oerhört hårda här. Kanske skulle Sverige ta sig en liten titt på det systemet, eller inte.. jag vet inte men som sagt man känner sig oerhört säker här. Behöver inte låsa dörrar mm mm. Mycket skönt!

Iaf så ringde telefonen när jag var i affären och det var det stället jag berättade om som fågeln viskade haha! Japp de ville ha mig på intervju kl 16 så jag fick skynda hem... Köpte lite sushi med mig till lunch och sen kollade jag kartor. Men det är inte så lätt att hitta här då man går efter landmärken, alltså de har inte så mycket det här systemet med gator haha :-) Kontoret låg i den andra delen av Dubai som heter Bur Dubai, oxå kallat det gamla Dubai, vi bor i det nya. Usch gillar INTE att köra där men jag bestämde mig idag att nu när jag är ledig så är det dags att ta tag i detta. Det är bara att köra, kör man fel så gör man och då får man ju köra fel till man hittar rätt. Så jag tog god tid på mig idag för att hitta och det gick riktigt bra är lite stolt över mig själv! Innan när jag har haft ärende dit så har jag åkt till en mall som jag känner till sen tagit taxi... Ja... Men idag har jag kört där för första gången och fler lär det bli om jag får detta jobbet hihi. Kan berätta att det är en blandning av säljare, tränare och göra behandlingar... Så väldigt varierande, lät spännande men vi får se hur det går. Får veta nästa vecka.

Missade en dejt med en vän här som ville ta ett glas vin på en strand uteservering men det tar vi igen snart!Ja så mysigt har vi det här med sol och ca 30 grader! Temperaturen har stigit oerhört de senaste dagarna! Har ej sett till de de blå overallerna men de kommer väl... någon annan dag kanske!

Vet inte vad som händer ikväll, får höra med min kärlek när han kommer hem...

Ha en mysig kväll! Puss o kram

1 kommentar:

  1. Hej alskling... skoj att lasa om vad som hander i vart liv :) Vi ses ikvall ;)
    Puss puss J

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!