måndag 16 februari 2009

Man=Ons for mig i Dubai!

Godmorgon alla sota manniskor darute!

Nu sitter jag har pa jobbet, darav inga prickar over a, a och o! Mina tider ar 11-17 sa det ar ju valdigt valdigt skont maste jag saga. Det ar mandag idag men onsdag for mig har i Dubai. Jag ar ledig torsdagar och fredagar varje vecka. Fredag har ar ju nastan alla lediga da det ar som var sondag. Pa fredagar ar det SVART att ta sig fram runt tolv da det ar bonedags... Folk skyndar till moskeerna och staller sina bilar mitt i vagarna det ar helt galet. Sitter nu med en kaffe framfor mig, gott! Jag jobbar pa en klinik har och maste ju saga att jag inte tycker det ar sa skoj... Sitter mest hela dagarna framfor datorn och har INGET att gora. idag har jag dock 2 klienter sa busy busy...:-) Igar var det ensamt att somna utan min alskling,ar inte van vid det... Men lag och hade datorn som sallskap! Kollar pa svensk tv. Kanal 5 pa internet.. En massa gamla program men vad gor det! Det ar ju svensk tv, saknar det mycket. Jag kollade iaf pa Filip och Fredriks Grattis varlden och det handlade om jagare i sydafrika. Usch jag gillar INTE det dar med att jaga. Tycker det ar fruktansvart. Jag alskar djur och det finns inget varre an att se nogon bara rakt av skjuta ett vackert djur ute pa savannen! Eller vad sags..?

Nu ska jag fortsatta min lilla story om var galna flytt till London haha. Vi skulle flytta dit den 25 november 2007 for Joakim skulle borja sitt jobb. Vi slutade pa vara jobb i Sverige resp Danmark ca 2 veckor innan det. Vi hade bestamt att vi skulle aka dit lite tidigare for att hitta lagenheter mm. Jag kande ju knappt till London heller sa lite sightseeing skulle det givetvis oxa bli! Men... Vi fick for oss att ta en resa till Thailand istallet for vi hade ju faktiskt 2 veckor ledigt sa det gjorde vi! Det var valdigt underbart men kanske inte sa bra planerat da vi kom hem en fredag kvall med oerhord jetlag och skulle sen kora till England morgonen darpa. Vi hade packat ihop alla vara grejor och hade dem i var tomma lagenhet men oj de fick inte plats i den lilla sportbilen sa det var inte helt skoj... JAG fick bortprioritera saker som tex min stora make up vaska for en massa kostymer!!! Men efter mycket om och men sa var vi ivag over bron en kall november eftermiddag med vart aventyr framfor oss och nagra kilo losgodis som minsann fick plats:-)

Da vi hade valt en semester framfor att leta lagenheter i vart nya hem sa var det jag som fick aka runt o kolla. Da jag inte kanner till London det minsta sa var det inte helt latt... Manga ganger kom jag ganska sa fel pa tunnelbanelinjerna men det loste sig. Tror jag tittade pa ca 40 lagenheter innan vi bestamde oss. Standarden i London var ju inte direkt som den lagenheten vi kom fran i Vastra hamnen. Vilka rattbo alltsa, har aldrig sett nagot liknande.. Och hyrorna dessutom ska vi inte ens prata om. SKYHOGA! Vi bestamde oss iaf for denna pa Comeragh road och dar fick det bli. Det var en gammal lagenhet fran 1800 talet med oppen spis och sa. Tyvarr fick vi inte sa mycket mobler dock av var landlord. Fick noja oss med balkong mobler som matbord!!! Va?? Ja sa var det. Det borjade bra med inbrott 2 a veckan.. Detta ar ganska vanligt i London.. Inte kul. De tog laptop, videokamera och alla mina smycken snyft.... Valkommen till London helt enkelt!

Maste saga att jag inte trivdes sa bra i borjan. Det kanske hade lite med mina jobb att gora oxa. Men alltid gratt och kallt och regnigt.. Varre an Sverige. Jag ville ju flytta till nagot varmt land aldrig England hade jag sagt. Men man ska aldrig saga aldrig. Vi hade bada faktiskt pratat om Dubai. innan nar jag var sugen pa flygvardinna hade jag sokt till emirates. En dag i Februari forra aret sa hade Joakim varit pa nagon bomassa och jag var pa jobbet. Da ringde han mig pa lunchen och sa att han hade kopt en lagenhet i Dubai!!!!! Herregud!! Galet men sa sjukt roligt! Vi firade med champagne och borjade dromma och planera om vart nya hemland... I juli fick jag ett jobb i en butik som heter Fresh och saljer produkter. Underbara produkter... Jag alskar dem. Det gar att bestalla dem som tur ar vilket det snart ar dags for mig att gora. Borjar ta slut. jag trivdes kanon men fick snart saga upp mig for vi valde att resa hit i sept. Joakim hade fatt ett jobberbjudande och vi valde att resa lite tidigare an vi planerat. Var lagenhet ar ju inte klar... Vi lever ett galet men roligt liv och vi ar bada valdigt spontana och tar dagen lite som den kommer! Sa den 6 september lyfte planet fran London Heathrow hit till Dubai. Landade i soluppgangen och kande san oerhord energi. Nu har vi bott har i snart ett halvar, kan inte fatta det! Skriver mer lite senare nu ar det dags for ett bloss ute i solen... Jag vet jag maste sluta!! Men det ar billigt har.. Ciggen o bensinen ja det ar nog det enda som ar billigt i detta landet haha

Ha nu en bra dag sa hors vi sen!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!