måndag 23 februari 2009

Ett av sju emirat.



Godmorgon godmorgon alla!


Hoppas ni har sovit sott. Det har jag, lite svart att komma upp imorse. Vi lag och kollade pa klipp av kvarteret skatan hur lange sen som helst. Lag dubbelvikta av skratt. De sketcherna ar sa sjukt roliga och alla finns pa youtube!


Min kaka blev inte sa god igar... Lite brand.. jag blir galen pa gasugnar!!! Det ar saaaa svart att baka i dem. Dock ar det bra med gasspis sa det klagar jag inte pa. Men men alskling tyckte den var god nar den var lite krispig hahaha!


Sitter pa jobb nu... Ahhh har inte en enda klient idag alltsa. Ska forsoka lagga upp min tid. Skriva lite nu sen ta en kaffe, sen lasa lite, sen surfa lite... Jaa sen blir val klockan fem snart sa jag kan ga hem. Galet ar vad det ar! I dessa tider ar man ju lite orolig ocksa. Har de verkligen rad att bara ha mig sittandes har, ja kanske????


Tankte ge er lite kort info om landet jag bor i idag, kanske kunde vara lite intressant!


Dubai tillhor Forenade arabemiratet. Det ar ett emirat av sju. De andra heter Abu Dhabi, Sharjah, Fujeirah, Ajman, Ras-Al-Khaimah och Umm al Qaiwan. Jag har varit i tre. Dubai da givetvis!! Abu Dhabi och Sharjah. De ligger nara sa tar ca en timme att kora till bada. Abu Dhabi ar huvudstaden och oxa ett av varldens rikaste stader! Olja olja olja sager jag bara. Det gar val sadar for Dubai nu kan man saga... Vissa av alla de tusentals byggena slutar de bara att bygga, finns inga pengar! Jaha ja.. tack for att det inte ar var lagenhet iaf. Vi har ju kopt en har som jag har berattat. Landet gransar till Oman och Saudiarabien. Jag har varit i Oman aven i Bahrain. Oman ar jattefint med en massa berg och sa. Valdigt olikt mot har dar det mest ar oknen. Bahrain ar ganska litet, ser val ungefar ut som detta fast i mycket mindre skala da! Var mest pa hotellet sa kan inte saga sa mycket om det!


Dubai ar storsta staden. Har bor dock inte sa mycket emiratier. Jag tror bara ca 20 %... Det ar inte mycket det!! Har ar ju da mest givetvis vi utlanningar! Expats som det kallas. Det kanns som man bor i en vasterlandsk stad. Nar jag skulle flytta hit var det manga som undrade om man ens kunde ga ut i normala klader! Ja sa klart! Iaf i Dubai. Folk har kort korta klanningar, kjolar mm men det ar inte att rekommendera om man gar i mallet. Lite for att visa respekt! Alltsa inte fooor kort och inte fooor urringat:-) Givetvis ser man overallt folk i abaya, den svarta drakten kvinnor bar och ocksa den vita som mannen bar. Imorse nar jag var ute och promenerade tex sa kom nagra kvinnor i Abaya dar man bara kunde se ogonen och joggingskor hihi, det ar exotiskt!


Nu ar det dags att hamta lite kaffe sa hors vi lite senare.

Ha en toppen dag och hoppa ni har lite mer att gora pa era jobb:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!