fredag 20 februari 2009

Lediga tillsammans:-)


Idag är det fredag och det innebär att Joakim och jag är lediga tillsammans! Det är alltid så mysigt. Han har helg fredag och lördag här medan jag ju har tors och fre. Anledningen är att då jag jobbar på en klinik är det givetvis alltid mycket att göra på lördagar när folk är lediga, så då får jag minsann jobba! Så den riktiga helgen i Dubai är alltså fre och lör, nu fick vi det utklarat:-)

Det har varit en mycket skön dag. Blev väckt i morse kl 10! Herregud så länge brukar jag ju aldrig sova,brukar alltid vakna vid 8 eller 9! Så är det när man börjar bli äldre eller vad säger ní? Jag kommer ihåg när man var liten och kunde sova hur länge som helst. Tolv, ett om dagen var inga som helst problem fast föräldrarna kom och försökte väcka en med en massa olika knep....



Joakim körde och köpte nybakade frallor och croissanter och jag låg lite längre i sängen och mornade mig sen upp och gjorde kaffe. Vi mumsade på goda frallor och vår söta huskatt fick oxå frukost, tonfisk som vanligt haha! Nu kan ni se henne på bilderna. Den översta är hennes sovplats där hon kurar ihop sig på handduken! Visst är hon väl gullig!

Efter frukosten så packade vi väskan och gick över gatan. Där är ett annat bostadsområde som heter The gardens. Det är också låga byggnader som vi och väldigt lummigt med massa palmer, blommor och träd. Väldigt mysigt. Det har funnits där ett tag, 2 år tror jag så det innebär att det är gammalt för att vara i Dubai nästan hihi... Där har de iaf olika poolområden. Vår egen pool är ju inte klar än så vi traskade in och där satt en vakt men vi sa bara ett nummer på en byggnad så det var ju inga problem att komma in där. Vi har faktiskt aldrig provat det innan men dit lär vi gå nu. Lite skoj med omväxling från stranden. Det var supermysigt där det enda som var dåligt var att det inte fanns några solstolar. Folk hade dock tagit dit sina egna. Så nu måste vi försöka hitta en såndär hopfällbar stol ni vet.


Vi stannade där några timmar sen åkte vi ner till Bussola, en italiensk restaurang som ligger på ett hotell som heter Westin här. Se bilden till vänster:-) Här åt vi en jättegod lunch. Pasta med saffran, rucola, ost och parma. Smarrigt. Det blev några öl för alskling men bara cola light för mig då jag körde! Så ja det har varit en skön dag.

Nu har jag precis duschat, Joakim sitter på terassen, dricker en öl och läser property tidning.... Ska nog baka idag tror jag. Jag kommer ihåg när jag var liten så bakade alltid mamma söndagskaka... Idag är det lite som söndag för mig så tror det blir lite bakning, det är skoj! Gör en supergod choklad och banankaka som ingen, inte ens jag hihi kan misslyckas med. Receptet kommer här om någon är sugen. Lovar den är super smarrig!:-) Och alla kommer fråga om er receptet...;-)

75 g smör/margarin2 msk mjölk1 tsk vaniljsocker2 mogna bananer2 1/2 dl vetemjöl2 1/2 socker1/4 tsk salt2 ägg100 blockchoklad1 tsk bikarbonat

Gör så här:1. Smält fettet och låt det svalna.2. Blanda fettet med socker, mjölk, salt och vaniljsocker. Dela äggen och blanda i gulorna.3. Mosa bananerna och blanda i smeten. Hacka blockchokladen. Blanda ihop mjöl, choklad, och bikarbonat och vänd ned i smeten.4. Vispa äggvitorna till hårt skum och vänd försiktigt ned dem i smeten.5. Häll smeten i en smord och bröad avlång form. Grädda i 30-40 min i 175 grader (blir lite kladdig i mitten).

Önskar er en riktigt mysig kväll så hörs vi igen imorgon!
Puss o kram

4 kommentarer:

  1. Det var det sjukaste!! Jag gick till datan för att leta efter ett recept på banankaka!! Sjuuuukt!! Så tack för det! Nu ska det bakas!! Kramen

    SvaraRadera
  2. inget bakpulver? Humm..nu blir jag ju osäker... Slänger nog i lite;)

    SvaraRadera
  3. Ähh, insåg ju att bikarbonat är typ samma sak;)

    SvaraRadera
  4. Haha vad konstigt! Lycka till med baket, den ar saa god.. Kram pa dig!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!