tisdag 17 februari 2009

29 Manader, Hipp hipp!!!

Idag ar det jubileum! 29 manader har jag och min karlek varit tillsammans... Det ar inte daligt det! Det har hant sa oerhort mycket pa den tiden och absolut de basta manaderna i mitt liv, tack alskling.

Igar var en mysig kvall. Joakim kom hem vid halv elva och jag sprang direkt och kollade taxfree pasarna!!!! Givetvis fick han en puss och en stor kram forst:-) Dar fanns min favoritparfym Gucci nr 2, I love! Oxa i pasarna fanns det 2 flaskor rott, en flaska gin och en flaska bacardi. Det kandes sa lyxigt att fa ta ett glas rott hemma. Vi har inte kunnat gora det pa ett tag nu har i Dubai... Har rader det alkoholforbud om man inte har en sk licens for att handla. Man kan givetvis dricka vin ute. Men da endast pa hotellen. Darfor blir det ofta eller ja faktiskt nastan alltid att nar man gar ut och ater sa gar man till hotellen. Det ar dar som alla vasterlanningar gar for visst vill man garna ha ett glas vin till maten nar man gar ut och ater, hor liksom till. Det ar inte fel att fa ga pa lyxiga hotell varje vecka. For lyxiga det ar dem! Att fa vara i sadana miljoer fast man inte bor dar ar skoj! Man klar upp sig, vackra miljoer och oerhort god mat. Bast av allt att man kan sitta ute. Nu nar det ar sa behagligt vader sa ar det skont men da vi kom hit i september sa var nastan alla uteserveringar stangda da det ar alldeles for varmt.


Jag har aldrig kannt en sadan hetta i hela mitt liv. Det var som att ga in i en bastu. Nar vi landade forsta dagen vi kom hit sa kom vi till vart forsta hotell vi bodde pa och dar fanns en balkong men den gick inte att oppna? Varfor? Vi stegade givetvis ner till receptionen och undrade. De tittade pa oss som om vi var idioter! Balkong... Vad ska ni med det till? Vi soltorstiga nordbor ville saklart kanna semesterkansla i varmen... Men det var inte aktuellt, alldeles for varmt att ens va ute! Men det markte man ju lite senare. Det var sa varmt sa nar man gick ut sa immade solglasogonen igen!! Galet.

Ater till alkoholen. For att fa en alkohol licens sa maste man ha ett resident visa. Det tar tiiiid och kraver mycket papper hit och dit, berattar mer om det en annan gang. Joakim har iaf fatt ett sadant nu sa nu kan han borja ansoka om licensen! Dar far man en viss ranson som man far handla pa varje manad, detta beror pa hur mycket pengar man tjanar.... ? Japp! Det finns ocksa andra satt att fa tag i alkohol. I ett annat emirat finns det en affar som heter the hole in the wall, dar kan man handla men... Da kor man igenom ett annat emirat som heter Sharjah pa vagen hem och dar ar det STRIKT forbjudet med alkohol overallt och hander det ngt nar man kor och polisen ser att man har alkohol i bilen... Ja det ar det raka vagen till finkan! Nagot annat som jag oxa tycker ar lite konsigt ar det att nar man tex flyger fran den har Sharjah flygplatsen sa finns dar en taxfree man kan handla sprit i. Men nar man kommer ut fran paskontrollen sa kommer dar en scanner... Jaha sa har man da kopt pa sig lite sa tar de det direkt, hmmm forstar inte riktigt systemet dar... Men men det har alternativet var bra. Nar man flyger fran Dubais flygplats sa far man kopa 4 liter och det gar bra att ta med sig det hem:-) Sa nu kan man alltsa njuta av en gt eller ett glas rott i hemmets lugna vra, tack vare alsklings resa till Saudi, kanon:-) Han hade haft det bra by the way men tyckte Ryadh var en laskig och ful stad.. Sa inte nagot turistmal dar inte!

Nu ska jag ga ner i var tradgard och fa i mig lite lunch, gardagens nudlar blir det. Ikvall blir det nog en strandpromenad igen och ett biobesok. Vill se Seven pounds den lar va mycket bra har jag hort. Ska prova caramell popcornen har, sott och sliskigt, det gillar vi:-) Sist sag vi slumdog millionaire, rekommenderas!!!

Ta vara pa dagen...
Puss o kram

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du börjat blogga! Spännande att höra om ditt liv i Dubai// Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Kul o följa din blogg! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att se att det ar nagon som laser min blogg:-) Jatte skoj med kommenterar! Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!