måndag 7 juni 2010

Busy busy!

Kan man nog säga att jag varit den senaste veckan... Men skoj har jag haft! Idag är första dagen som jag bara ÄR. Har precis varit nere och ätit smarrig räkmacka och nu ska jag ta mig en dusch, en lång varm dusch. Ordna upp i resväskan.. igen ska man kanske säga; ) Då jag inte skrivit till er på en hel vecka så tänkte jag uppdatera här. Blir inga bilder dock, de kommer senare. När jag är hemma igen.

Tisdag var det ju konferens hela dagen och vi hann inte ens hem till hotellet utan åkte dirket till skärgårdsbåten. Det var underbara vyer, räkor, kräftor, vin, trubadur och en massa trevliga människor från hela området jag jobbar med. Norra Afrika och Mellanöstern. Dagen efter var man inte så pigg men upp och hoppade som vanligt kl 6.. Konferens hela dagen givetvis sen hem om en timme för att duscha för att sen åka på middag med hela gänget igen vi var ca 120 personer eller något sånt. Torsdagen, då var det med konferens och vi var hemma lite tidigare än vanligt. Solen sken och det blev rose på avenyn. Hem om, packa lite sen ut på middag, bar... På fredagen så var det ännu en tidig morgon men var endast på kontoret för lite utbildning. Taxi hämtade vid 12 sen var det rakt till tåget och hem till ett underbart Malmö!

Mamma hämtade upp på stationen sen åkte vi ut till käre bror och svägerska. Det var underbart mysigt och det blev min favorit, grillad oxfile och massa annat gott. Inte nog med det så fick jag tvätten gjord, en sängplats, god frukost och födelsedagspresent!

Träffade pappi vid 13 på lördagen. Vi lunchade och drack lite vin, promenix genom slottstaden för att träffa bästaste Jess, Cattie och dockan och söta katter! God 3 rätters, ost, vin och härligt sällskap. Kan det bli bättre??? Vidare sen för träff med Maria på ett ställe. Söndagen var det tåket tillbaka. Som sagt underbar vecka och underbara människor. Tusen tack för allt!!!

Imorgon är det kontoret för lite mer utbildning, sen åker jag vid 14 till Eskilstuna, metropolen. Där jag kommer träffa ännu mer kollegor. 2 nätter där sen går flighten från Arlanda torsdag kväll och back i öknen på fredag morgon... Älskar att landa i soluppgången i mitt älskade mellanöstern. Jag känner hela tiden hur mycket jag just älskar mitt Dubai. Jag är fascinerad av den staden och inser att det är där jag hör hemma, just nu iaf; ) Ha en underbar kväll mina vänner så ser vi när jag har tid att skriva nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Om jag förstått det rätt är din karl i real estate branchen. Be honom isf skicka mig ett mail ASAP! Har ev. några svenska investerare sugna på en shoreline, högra sidan.

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Jag kan tyvärr inte se din email, men skicka dina kontaktuppgifter till joakim.carlsson@bhomes.com så hör jag av mig. Jag har flera mycket trevliga och prisvärda Shorelines tillgängliga på den högra sidan...

    Mvh Joakim "Catharinas karl" Carlsson

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!