fredag 11 juni 2010

Vienna Airport

HEJ vänner... Nu har jag tid att skriva.. Sorry för så dålig uppdatering men har varit sjukt hektiskt den senaste tiden!! Nu sitter jag på Wiens flygplats och dricker cappucino... Varför, let me tell you min mardrömsresa det senaste dygnet..

Resan började med taxi från Eskilstuna till Arland på en sådär 2!!! timmar. Redan DÅ var jag trött och sliten. Väl där är flyget försenat lite men inte nog med det de släpper ombord alla och sen är man fast. Kunde inte lämna kabinen, sitta där i 3 timmar. Härligt. Folk började sakta men säkert bli jävligt irriterade men då började flygvärdinnorna bjussa på lite dricka så folk lugnade ner sig. Jag försökte övertala personalen att få gå av och ta en cigarett, men nej tyvärr. Bara snällt sitta och vänta och vänta. Dock träffade jag några underbart trevliga människor som dessutom stöttade mig och höll mig i handen under en HEMSK turbulens...

Väl i Munchen kom jag sist i kön till servicedisken. Ni förstår mitt flyg till Dubai hade ju redan lämnnat. Blev ombokad och inbokad på ett hotell som låg 1!!! timmes taxi från flygplatsen. Jag bet ihop, kom fram till slut en dusch, sängen och sen 4 ljuvliga timmars sömn!! Taxichaffisarna som körde en massa folk fram o tillbaks väntade på oss och de sov i bilarna de stackarna haha. 1 timme till flygplatsen kl 6 imorse, på ännu ett flyg med sjuk turbulens och de som känner mig vet hur jag är... Till nästa flyg ska jag droga ner mig totalt. Inte värt att få panikattacker!!! Där har ni mitt senaste dygn mina vänner. Det är ju intressant att det inte fanns en enda flight från Munchen till Dubai. Kunde väntat till i eftermiddag och flyga med Emirates men då skulle jag vara framme i morgon bitti... In Shallah nu kommer jag fram kl 21 där my love hämtar upp mig... Så håll nu tummarna för mig!

PUSS

1 kommentar:

  1. Gumman!
    Det är ju för hemskt. Vilken mardrömsresa. Jag tycker verkligen synd om dig. Tänker på dig och hoppas att sista flygturen blir lugn och behaglig.
    Kramar i massor från Karin.
    Mats hälsar också

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!