tisdag 15 juni 2010

Temperatur

Idag var min kollega på plats. Ni vet i "min" korridor så sitter bara jag MEN ibland kommer han in Mr Local. Han är härifrån och han är riktigt trevlig. Kul att prata lite med locals och kul att prata överhuvudtaget då jag ganska ofta är ensam i korridoren!

Vi diskuterade iaf temperaturen här. Det är ju riktigt hett nu och han berättade att de bara visar högst 48 grader. Mer funkar inte, för då för tydligen ingen jobba, allt slutar fungera osv... Men det blir varmare än så bara det att vi inte får veta.. Visst låter det sjukt? Men kan kanske stämma då det hade varit katastrof om de stackars byggnadsarbetaren skulle sluta arbeta några månader om året. Men han måste väl ha koll, jag menar han har ju bott här hela sitt liv. Någon som har hört samma sak?

Lugn dag idag, skönt. Har varit duktig och lagat spaghetti köttfärsås. Jag har varit så uppe i varv nu så länge så måste stressa ner... Idag blir det iaf svenskt lösgodis och emellan fotbollsmatcherna som mannen kollar så ska vi se Hollywoodfruarna, har missat många avsnitt nu. Mycket att ta igen. Ja alltså de norska fruarna.

Slänger in lite bilder, sista delen nästan av Sverige resan. Dock tog jag inga från vackra Eskilstuna med all skog och sjö tyvärr.


Pappa och jag lunchar på Pers krog, sallad och rose och mycket att prata om!
Efter lunchen gick jag genom fina slottsparken med alla gäss, solsken och grönt

Gick hem till Jess där Cattie och lilla dockan var. Underbart att se dem igen! Blev bjuden på god trerätters vin och givetvis mycket tjejsnack. Hade bara önskat att det kunde varat lite längre. Miss u girls!


Hon är underbar!!! Går redan och börjar småprata lite. Känns som jag missat mycket. Hon fick en söööt liten Burberry klänning till prinsessan!

Sist men inte minst Jess katter!! De gullade jag med halva kvällen som den kattälskare jag är, påminde om mina norska skogskatter..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!