söndag 27 juni 2010

VM...

Mannen är iväg med alla britter och kollar matchen, såklart. Jag är HELT ointresserad. Men passar på att göra det jag tycker om. Har flanerat runt i mallen, köpt Eclipse. Den kommer ju snart på bio och har inte läst den så det är dags. Waitrose och handlat sushi, hommos och gurka som jag ätit till Hollywoodfruarna. Nu lyssnar jag på Adele och tänker att jag ska sätta igång och rensa garderoberna, alltid bra att göra innan man flyttar till nästa gång men så mycket som vi flyttar så lär jag snart inte ha så mycket kläder kvar: )

Vad KUL att jag fått lite kommentarer, Pia, Leif, Karin! Då är det roligt att fortsätta skriva när det finns några där ute som verkar tycka det är kul att läsa här. Jag tycker också det är ganska skoj att skriva så vi kör lite till då!

Så vad har hänt de senaste dagarna då.... Ja midsommar var lugn och mysig. Läste bok I poolen då det är fööör varmt att ligga ovanför vattenytan. Lagade god midsommar mat sen vaniljglass och jordgubbar, vilade lite efter maten för att sen åka ner till stranden. Jag hoppade av bilen tidigare för att uträtta ett ärende, J fortsatte i bilen sen blev vi av med varann. Jag hade inte med mig mobilen så då ser vi vad som händer utan mobil, vad gjorde man utan??? Letade runt på den stora parkeringsplatsen, stranden... Till slut rann svetten av mig och jag var törstig, satte mig på juicestället och lånade en telefon och J fick komma och hämta mig.. Väl nere på stranden så var det så stora vågor så det inte gick att bada ordentligt. Vattnet var varmt som ett badkar så det kändes som bubbelbad dessutom med allt brus från vågorna. Försökte sätta igång grillen, svårt med blåsten. Väl igång och vi lade på korvarna så var det någon? som hade glömt korvbröden... Så det blev marshmallows o kyckling korv på pinnar men så mysigt och gott!!!

Igår lunchade jag med Carro på Noodlehouse nere på Madinat för att sen ta en kaffe och catcha upp lite. Hon var äntligen hemma från Rom. Vi har ju rest om varandra lite. Dagen avslutades med kollande av vitvaror. Vi ska köpa kyl, frys, tv, tvättmaskin. Nope sånt ingår inte i en lägenhet här tyvärr... Imorgon blir det Ikea och beställa våra möbler. Vet ni att här så kör de hem det gratis och INSTALLERAR allt. Har ni hört något liknande. De skruvar alltså ihop allt, så jävla skönt då vi nog är det paret som är sämst i världen på sånt. Imorgon får vi nog nycklarna!!! Jippiee!! Nä nu dags att återgå till garderoben....

1 kommentar:

  1. Hej Cata!
    Så trevligt att du har börjat skriva igen, du får ej sluta med det.Vill gärna höra hur det är med er i Dubai. Nu närmar sig flytten, så bra det kommer att bli för er.
    Många Kramisar
    Mamma

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!