lördag 12 juni 2010

Drömhem

Som jag skrev tidigare så tänkte jag mig att bara ligga inne och vara... J kom hem vid 15, jag kollade dubizzle efter lägenheter. Har letat som en galning efter ett visst område, ja ni vet det området vi var och tittade på tidigare. Den lägenheten fick vi ju inte och jag var knäckt. Var och tittade i samma områden på andra lägenheter men det är så att just i det området finns det kanske 5 områden i ett och detta vi har sett var en dröm... Och jättesvårt att få tag i just de lägenheterna... Idag såg jag en där, vi ringde snabbt och åkte dit! Och vi tog den! på direkten!! J förhandlade med hyran och ägaren som är britt gick med på det!!!

Jag har skuttat runt av glädje och kan inte fatta det!! Vi firade genom att gå ner till Hiltons strandservering, äta hamburgare och skåla! Fan va glada vi är! Jag ska givetvis visa er en massa bilder på det sen när vi flyttat. Inflyttning blir den 1 juli. Men jag kan ju berätta lite... Området heter Green Community och när man kör in genom gaten, security så kantas vägen av palmer och blommor sen svänger man in på vår väg magnolia lane. Det är som en resort. Lägenheten är 100 kvm, ligger på andra vån med stor balkong man kan grilla på. Vi har pooutsikt, blommor och palmer och fågelkvitter!! Där är tennisbanor där min käre pojkvän till gammal tennislärare ska lära mig spela tennis, där är restaurnager, ett mall, en sjö caffeer...I cant wait till att sitta där på morgonen med min kaffe! Vi har kämpat så länge nu jag och J och äntligen börjar det ljusna, ordentligt! Nu ska vi börja kolla möbler och inredning och åka till gallerier nere i gamla delen. Jag är så lycklig över detta: ))

Nu är det snart dags för sängen, imorgon är det jobb igen. Nedan kommer lite fler bilder från sommar sverige och grannarnas hund som jag mötte och bestämde mig för att NU ska jag köpa en liten chihuha, hur söta är de inte liksom???

I min brors och svägerska trädgård på lördagmorgonen.
Jag och bror vid deras fina rabatter som är otroligt välskötta!

Rodender heter det så? Vacker är den. Det var en fröjd att va i Sverige när det visade sig från sin bästa sida.

Såååå söt!!!

Myyys!





5 kommentarer:

  1. Oj, vad roligt. Grattis till nya lägenheten. Jag är jättenyfiken på att få se lite bilder från den och omgivningarna. Låter ju toppen. Nu kan du sova riktigt gott efter en sån lyckodag.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Tack!!! Och grattis tusen ggr i efterskott! Tack för allt när jag var gemma, ni är så gulliga. Visst får ni se bilder och sen får ni minsann komma hit snart och hälsa på:)) Många kramar!!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni fått tag i en bra lägenhet :)
    Hoppas flytten och allt går bra.
    Å bilder vill jag såklart se.
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja det känns kanon faktiskt och vi flyttar ju snart!! Hoppas ni med trivs bra i er nya, har ju läst att ni flyttat med!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vi trivs superbra och sitter på vår älskade balkong både morgon och kväll men det börjar bli lite varmt nu så jag får se hur länge vi håller ut :P
    Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!