lördag 12 juni 2010

Tillbaka...

Äntligen och jag känner mig lite som en zoombie men det går bra ändå, ligger ändå bara i sängen med myskläder, kaffe och surfar. Joakim är på visningar så jag är alldeles allena. Tittar på väskan som nog borde packas upp... Fast jag väntar nog lite! Jag är tacksam för att min kropp har orkat med mig och mitt osunda leverne de senaste veckorna men nu ska jag vara snäll mot den igen!

Det är varmt här men inte så farligt, antar att man är van. Ligger iaf i acn och tänker inte gå ut genom dörren denna dagen. Flyget från Wien till Dubai gick bra, ingen turbolens och inga panikattacker. Men jag hade ju iaf tagit det säkra före det osäkra. Sov lite och lyssnade på musik och ja var mest som en zoombie haha! Blev hämtad av älsklingen och han hade köpt rosor till mig sötnosen. Hemma vid halv tolv och då blev man välkomnad tillbaka av säkerhetsvakterna här i huset de är så söta. Även vid passkontrollen. Jag har ju ett resident visa så de sa glatt welcome back Catharina, det är verkligen skönt att vara tillbaka: ) Jag har haft sjukt roligt men borta bra men hemma bäst.

Lite mer uppdatering från resan... I tisdags tog jag tåget från Göteborg till Eskilstuna, first class minsann; ) För att jag skulle ha möjlighet att jobba såklart! Åkte genom skog och sjöar och det är verkligen vackert däruppe! Min chef hämtade mig vid tåget och jag checkade in på hotellet sen åkte vi hem till honom och hans fru i en underbar villa med massor av grönt! Ja ni vet ju hur jag är nu, en sucker för grönt haha. Det blev sill och potatis och glass med bär mycket gott och trevlig kväll. Dagen efter var det hälsning på alla kollegor och herregud vad många. Hälsade runt i en 6 timmar eller ngt haha. På kvällen var det middag och drinks så på torsdagen var man ju helt slut och då väntade ju mardrömsresan som jag har berättat för er! Men jag vill egentligen inte säga mardrömsresan för jag är ju här i tryggt förvar. Den panik som uppkommer hos mig vid turbulens är inte rolig... Det är sjukt. Jag lovar när jag satt i de små flygen som går inom Europa så var det inte kul. Det är ett handikapp för mig. Träffade ju en undebar kvinna på flyget som höll på med massa sånt jag gillar, ja ni vet Benny, seanser, mm mm. Hon hade lärt sig hypnos och hon berättade för mig att jag också kan få bort min rädsla. Det har att göra med dödsångest tydligen... Så det får bli en hypnos för mig!

Njut nu av de vackra bilderna från Göteborgs skärgård. Börjar med dessa och sen kommer senare delen, tog inte så många bilder faktiskt men här har ni några;


Välkomstchampagne på båten
Härligt sommarväder

Mötte en annan båt på vägen


Visst är det helt underbart, skärgården, sommaren!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!