måndag 28 juni 2010

Måste bara...

Berätta om vår sjuka eftermiddag, kväll....

Vi kör vid halv sex ut till ett ställe som heter Arabian Ranches där Joas visning var. Jag sitter kvar i bilen och svettas som en galning fast J lämnat acn på. Går ut lite och försöker svalka mig. Blir glad när han är tillbaks och sätter mig i bilen och ser fram emot mina köttbullar och lingon. DÅ just när nyckeln sätts i så hörs det något konstigt och plötsligt nollas allt på instrumentbrädan det enda som händer är temperaturen som stiger och stiger och stiger, 41 grader, 42 grader, 43 grader men inget annat. Ringer service och de ska komma om 45 min!

Börjar gå, vi är hungriga måste hitta någonstans att äta. Ute och vandrar på en jäkla öken, motorväg och hittar ett litet ställe där vi äter en kycklingburgare och dricker typ 20 liter cola. Tillbaka igen, ingen har ringt. Givetvis. Ringer tillbaks. Aha de missade sista numret på telefonnumret så de kunde inte ringa oss. Vi får fixarens nummer, ringer, ingen svarar, ringer igen till växeln. Ahh nä tyvärr. Han är och ber. Va fan! Vi har suttit här nu i en och en halvtimme i 40 graders värme skriker Joakim, We are hurting skriker han, ta hit ngn om senast 5 min haha som jag skrattade!!! Till slut får vi tag i fixaren. One minut säger han, som vanligt. En minut blir till tjugo och ja ni vet... Ringer igen... Till slut kommer han. Klockan är 20... Han kommer i en bärgningsbil!! Ojoj.. Han kollar, en sekund, det är batteriet! Fixar något och förklarar så här: one hour, two hour, three hour, maybe working, maybe not... Ok skitbra. Vad ska man säga liksom! Men nu funkar bilen och vi kör mot Ikea där resten av Dubai verkar vara.

Det är rea och löning. Typ allt är slut som vi ska ha men det går bra ändå vi får ha ett lakan om soffan sålänge. Allt går bra nu, det får ordna sig helt enkelt. Lyckas iaf komma upp i summan man ska handla för att få gratis hemkörning. Ni anar inte hur många vagnar som står där med varor som ska hemleveras, ni anar inte! Halva ikea är fullt med övergivna vagnar med massor av varor där det är lappar påklisttrade med adresser vart de ska. Som p åen flygplats med bagage ungefär! Lovely... Vi tänker att det kommer nog inte komma alldeles rätt så vi försäkrar oss med att ställa våra vagnar precis bakom tjejen som hjälper oss. 4 juli ska det levereras, perfekt. Inte så länge. Vi får se vad som kommer fram och om det kommer fram.

En härlig eftermiddag o kväll i Dubai, nu är det dax att säga godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!