måndag 14 juni 2010

Skillnader.

Idag var jag på supermarketen härnere. De öppnade dörren för mig, jag lade ner grönsaker i korgen. De tog upp dem självmant ur korgen, prisade dem. De lyfte upp korgen till kassan. De packade ner mina saker i påsar och de gav de till mig. Oj! Jag hade helt glömt hur det är att vara i Dubai, det är skönt. Mycket skönt. Jag var på Hemköp i Sverige, jag glömde påsen och undrade var nerpackaren och påsen var! Man blir bortskämd så är det bara och jag älskar det!

Idag har jag jobbat som vanligt, simmat 40 längder i en bassäng som är väääldigt varm men skön, jag uppskattar hellre varmt vatten än kallt! Tvättat lite av min restvätt, lagat en pesto sallad med hoummous, druckit rose på balkan. För det är ju sommar dock kommenterade en viss pojkvän att ja men älskling det är ju sommar varje dag här... Just det ja!

1 kommentar:

  1. Hej Catharina
    Så skönt att du är tillbaka igen. Jag har saknat dig men nu är ordningen återställd. Det är roligare att läsa om dina Dubaidagar. Grattis till er fina lägenhet. Ser fram emot bilder när ni flyttat in.
    Kram från Pia

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!