onsdag 16 juni 2010

Guldautomat

Ni vet när man bor på hotell i Sverige så finns det ofta en automat man kan köpa godis, kakor, läsk allt möjligt smått och gott. Det är ju bra om man kommer på mitt i natten att man är sugen på något och ingenting är öppet runt omkring. Då går man ner till lilla automaten och trycker ut något man är sugen på. Visst?

I Abu Dhabi så finns ett hotell som heter Emirates Palace, jag har varit där förövrigt och ja det är ganska flott. Vi lunchade där en helg, bodde alltså inte över där... I alla fall. De har också en sån liten automat, fast med guldtackor i!!! Ni vet om man blir lite sugen sådär mitt i natten på en 100 g guldtacka så går det fint där... På Emirates Palace i Abu Dhabi bara så ni vet nästa gång ni har vägarna förbi ; )



2 kommentarer:

  1. Hej Catharina.
    Jag läste om godisautomaterna och kom att tänka på när Jimmy och du satt på varsin potta på nån camping och bara tjata om ott ni skulle ha gåådis men det var väl andra tider då.
    Hjärtliga hälsningar och lev väl
    Leif.

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!