söndag 13 juni 2010

Jobb, libanesiskt & Trevligt sällskap!

Ungefär så har min dag sett ut.

Har har er dag sett ut, söndag och allt?


Dagen började med att min älskling fick sin kaffe på sängen som vanligt, som han saknat det; ) Sen en svettig promenad med snabbt besök på starbucks för att hämta bilen som vi snällt parkerat där igår när vi var på Hilton då vi inte inte vill köra med en enda liten droppe i blodet. Det är INTE värt att på 50 000 kr i böter, fängelse och deportering liksom.


Första dagen på kontoret och det var helt underbart! Tog min kaffe, satte på mix megapol, chitchattade med kollegor och fick undan en del jobb.


Carro skulle hämta mig på jobbet men hon körde lite lost haha inte så lätt att hitta i industriområden direkt haha. Hon hade ingen aning om var hon var, inte jag heller och jag kan endast en väg hit så lite svårt att förklara när det enda man ser är öken liksom! Iaf så möttes vi på mall of emirates istället och det var helt underbart att se henne igen, vi reser ju om varandra hela tiden och nu ska hon till Rom i veckan... Snyft snyft dock skoj för henne så jag är glad för hennes skull!!


Vi åkte ut till området vi ska flytta för jag ville visa henne det mysiga området, sen åt vi hoummos och kyckling och drack 10 liter cola och vatten typ, får man svettas en del i värmen kan jag säga. Tog en promenix genom mallen och det vi hittade var en salong, perfekt! Så ja där finns allt man behöver: ) Vägen hem var intressant haha. Vi körde runt runt, det var mörkt och blinda som vi båda är och inte kan se skyltar så var det ganska komiskt! Jag skrattade så jag hade ont i magen när vi kom ut på en väg jag inte har en aning om med tjugo miljoner lastbilar som blinkade överallt hahaha. Vi kom fram till marinan till slut där hon fick godis jag hade med mig från Sverige. Jag har fortf inte rört mitt men i morgon har vi bestämt film och godis dag so that it is; )


Nu har jag duschat av mig svetten, ligger i sängen och lyssnar på fotboll, baby tittar såklart och jag är ju helt ointresserad... Ska snart till drömmarnas land. Jag har lånat lite bilder från itnernet så ni ser hur det ser ut. Ni som har varit här i Dubai förstår mig när jag säger att det är en oas, vår oas!



Sjön i centrum med hotell Marriot till vänster med en av Dubais bästa italienska, la cucina

Grönt, broar, vatten, blommor och broar


Såhär ser villorna ut som ligger där...



Påminner om Medelhavsstil tycker jag..




Tänk om alla mina underbara vänner och familj kunde flyttat hit också, hade inte det bara varit det bästa av allt???


Sovsött!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!