torsdag 5 augusti 2010

Rom och Bröllop

Gomorron!


En mysig start på dagen med läsning i sängen, simtur i poolen och frulle framför morgonnyheter. Inser att det nu är en månad kvar.


Min kusin ska gifta sig. Hon bor i Italien och har gjort de senaste 10 åren med sin kille och nu lille underbare son. De ska gifta sig den 7 september i vackra Rom och vi ska dit. Ser så fram emot det! Efter bröllopet så flyttar de till Kuwait och vi blir praktiskt taget grannar. Härligt att kunna träffa en familjemedlem lite mer frekvent än jag gör nu... Hennes blivande man är kapten på ett flygbolag där så billiga flyg fram och tillbaka. Åhh vad skoj: )


Kändes lite jobbigt att be om semester det första jag gjorde på nya jobbet fast jag hade berättat detta redan på intervjun så det var ok. Nu vet jag iaf med säkerhet att vi kan resa dit och det känns bra. Var lite orolig att de kanske skulle säga nej. Vi flyger den 5 september och stannar en vecka.


Kollar flyg härifrån. Letar bland alla bolag... Austrian air, Lufthansa, Swiss, Air france. Alitalia alla som flyger till Europa och det är lika höga priser överallt. En biljett fram och tillbaks kostar ca 5500 kr. Så är det bara. Vi får hugga en snart innan priserna går upp. De tenderar ju att göra det när det närmar sig avresa... Men väl när jag letade så hittade jag ett annat flygbolag som heter Gulfair, från Bahrain. Jättebra priser överallt! Bangkok tex 4000 kr! Givetvis hade de inget till Italien men bra att veta i framtiden: )


Världens vackraste och romantiska stad Roma here we come!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!