torsdag 12 augusti 2010

Inomhusaktiviteter

Som jag tjatat om ett tag nu så är det alldeles för varmt att vara ute. Nu dessutom när det är ramadan så är man inte ett dugg sugen på att ta sig någonstans för jag vet att man inte kan dricka vatten ens i bilen, ta en cigarett, ta en fika eller vad det nu än kan vara så man håller sig ännu mer inomhus... Så trött jag är på det denna värmen nu! Verkligen! Vill bara att oktober ska vara här nu. Tänker man efter så är det 5 hela månader med denna hetta. Jag har alltid önskat att bo i ett varmt land... Men jag lovar att efter att ha bott här nu i snart 2 år kommer jag aldrig klaga på om det är dåligt väder! För... när det är kasst väder hemma så är det bara att ta på sig sin varma dunjacka och gå ut på en promenad och andas in frisk luft. Det går inte här, det går inte att klä av sig mer... Jag vill andas frisk luft! Inte bara ac luft...

Det bästa hade varit att bo här från oktober till april sen Sverige från man till september. Tänk om det hade varit möjligt! Att få möjlighet att träffa familj och vänner..

Nog med klagandet, märks det kanske att jag har lite hemlängtan? Det blev ju bara 1 och en halv dag i Malmö detta året för mig och det är i minsta laget kan tyckas!! Som sagt man får hitta på inomhus aktiviteter såsom städa vilket jag gjort. Tänkte fika med nybakade scones. Läsa. Nu har jag börjat med Camilla Läckbergs Tyskungen, verkar bra!

Somnade i soffan igår och har sovit 12 timmar! Skönt.. Behövdes. Ikväll blir det italiensk restaurang och bio. Ska se den med Adam Sandler som ska vara ritkigt rolig!

1 kommentar:

  1. Tips på allt där som jag kan få veta till som t.ex praktikplats, volontärarbete, jag har varit i Dubai en gång och är sugen på att vara där en kort tid, kanske några månader och jobba och se livet av där, tips? Bor du där?

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!